1

اکثریت قاطع مردم نیویورک از جنبش «وال استریت را اشغال کنید» پشتیبانی می کنند

  • کد خبر : 17424
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۶:۲۹

اکثریت قاطع مردم نیویورک از جنبش «وال استریت را اشغال کنید» پشتیبانی می کنند. به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از رویترز، نظرسنجی جدید صورت گرفته میان شهروندان نیویورک حاکی از حمایت گسترده آنها از تظاهرات ضد وال استریت است. این شهروندان در این نظرسنجی که دوشنبه صورت گرفته است خواهان ایجاد مقررات سختگیرانه تری […]

اکثریت قاطع مردم نیویورک از جنبش «وال استریت را اشغال کنید» پشتیبانی می کنند.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از رویترز، نظرسنجی جدید صورت گرفته میان شهروندان نیویورک حاکی از حمایت گسترده آنها از تظاهرات ضد وال استریت است. این شهروندان در این نظرسنجی که دوشنبه صورت گرفته است خواهان ایجاد مقررات سختگیرانه تری در حوزه مالیاتی شده اند.
در این نظرسنجی ۶۷ درصد از نیویورکی ها با اقدامات جنبش ضد وال استریت موافقت و اعلام کرده اند که ما ناراحت هستیم وقتی مشاهده می کنیم که بانکها برای کسب سودهای بیشتر، پس از عبور از رکود اقتصادی ایجاد شده، خواهان افزایش فشارها بر شهروندان آمریکایی هستند، در حالی که این شهروندان خود تحت فشار مالی قرار دارند.
براساس این نظرسنجی، حمایت از معترضان ضد وال استریت در حاشیه شهر به مراتب بیشتر است تا جایی که ۸۷ درصد از حاشیه نشین ها از این جنبش که از یک ماه پیش آغاز به کار کرده است، حمایت نموده اند.
گسترش اعتراض ها در آمریکا در حالی است که رسانه های غربی از بحران کم سابقه اخیر به عنوان مخمصه و چالشی بزرگ یاد می کنند. روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر در این باره نوشت: از یک ماه پیش جنبش تسخیر وال استریت در آمریکا آغاز شده و اوباما را در بد مخمصه ای گرفتار کرده است. رئیس جمهور از یک طرف به پول صاحبان بانکها نیاز دارد و از طرفی برای همراهی با مردم باید به وال استریت اعتراض کند. معترضان روبروی وزارتخانه اقتصاد در واشنگتن با صدای بلند شعارهای ضدسرمایه داری غربی سر می دادند. کمی آن طرفتر باراک اوباما در کاخ سفید این شعارها را می شنید. آیا وی تحقق این شعارها را می خواهد؟ این روزها برای اوباما روزهایی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی است. هر روز هزاران نفر در ایالت های مختلف آمریکا علیه بانکها، وال استریت، جنگ های آمریکایی و نبود شغل و برای برقراری عدالت اجتماعی دست به اعتراضات گسترده می زنند.
این روزنامه اضافه می کند: با وجود اینکه از محل چادرهای اعتراض کنندگان آمریکایی تا کاخ سفید چند دقیقه بیشتر فاصله نیست، اما یک دنیا بین این اعتراض کنندگان و رئیس جمهوری آمریکا فاصله افتاده است. از نظر معترضین، اوباما نیز همان مسیر وال استریت و بانکها را در پیش گرفته است. این طور به نظر می رسد که اوباما مردم کشورش را که شغل و خانه خود را در سایه نظام سرمایه داری از دست داده اند فراموش کرده است. اوباما در بد مخمصه و چالشی گرفتار شده است. او نمی تواند خیلی از بازار وال استریت و صاحبان آن دور شود. اوباما به حمایت های مالی صاحبان بانکها و سرمایه داران در مبارزات انتخاباتی نیاز دارد. معترضان آمریکایی این حقیقت یعنی وابستگی اوباما به وال استریت را می دانند. در سال ۲۰۰۸ اوباما با شعار تغییر و دگرگونی به میدان آمد. اما بعد از چند سال سرخوردگی و ناامیدی، حالا اعتراض کنندگان می خواهند عملی شدن این شعارها را ببینند. اما با وجود اوباما به ندرت گزینه ای برای آنها وجود خواهد داشت. اوباما از نظر آنها یک فرد سرسپرده و تباه شده است که دارد با مردم موش و گربه بازی می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر