1

سند حقانیت جنبش تسخیر وال استریت در آمریکا

  • کد خبر : 55090
  • ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۶:۲۵

بن بست دولت و کنگره آمریکا بر سر نحوه عبور از پرتگاه مالی، تشدیدکننده بی اعتمادی عمومی نسبت به نظام سرمایه داری حاکم خواهد بود.

نشریه فارین پالیسی درباره پرشدن سقف کسری بودجه آمریکا و عدم تفاهم دولت و کنگره در این زمینه نوشت: سیاستمداران آمریکایی در حال پیگیری یک بازی خطرناک با اقتصاد جهانی و نیز اقتصاد این کشور هستند. با این حال به نظر می رسد که آنها با این بازی در واقع در حال لطمه زدن به خود و نظام آمریکا هستند. با توجه به اینکه تنها چند روز به سقوط اقتصاد آمریکا به پرتگاه مالی باقی مانده و اقتصاد آمریکا تنها چند روز تا افزایش شدید مالیات های مردم آمریکا و نیز کاهش شدید بودجه فاصله دارد، بدون شک مسئله پرتگاه مالی تبدیل به یک مشکل عمده شده است.
این نشریه می افزاید: ممکن است کنگره و کاخ سفید در آخرین لحظه به توافق دست یابند با این حال محتمل ترین پیامد این است که کنگره و کاخ سفید به بازی کنونی خود ادامه دهند و پس از آنکه اقتصاد آمریکا ضربه خورد آنگاه خواهند نشست و برای ترمیم آن چاره اندیشی خواهند کرد. همانطور که شمار زیادی از تحلیلگران پیش از این اشاره کرده اند، مذاکره میان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و جمهوریخواهان در کنگره برای دو طرف تبدیل به بازی برد و باخت شده است به طوری که اگر هر یک از طرف ها یک گام عقب بردارد چیزهای زیادی از دست خواهد داد. با این حال اگر هیچ یک از طرف ها عقب نشینی نکند پیام برای هر دو بد خواهد بود.
فارین پالیسی خاطرنشان کرد: نکته متناقض این است که دو حزب اصلی آمریکا به نقطه ای رسیده اند که تلاش دارند هر کاری که یک طرف انجام می دهد، بهتر آن را انجام دهند. با این حال پیش بینی های تئوریک دال بر این مسئله است که هیچ یک از طرف ها به طرف مقابل امتیاز نخواهد داد و مذاکرات در نهایت با شکست روبه رو می شود. این دقیقا پیش بینی هری رید رهبر اکثریت سنای آمریکا در اواسط هفته گذشته است.
به هر صورت، هر دو طرف در این نبرد سیاسی به شدت به دنبال تامین منافع خود هستند. جمهوریخواهان نمی خواهند که ضعیف دیده شوند با این حال همزمان به شدت شاهد آن هستند که تعهداتشان درباره عدم افزایش مالیات ها به شدت دست و پایشان را بسته است. از سوی دیگر اوباما به شدت به دنبال زیر پا نگذاشتن قول انتخاباتی خود مبنی بر افزایش مالیات اقشار ثروتمند است و دموکرات ها امیدوارند که قدرت خود را افزایش دهند.
نشریه آمریکایی تاکید کرد: با این حال متاسفانه به نظر می رسد که هیچ کس به فکر اقتصاد آمریکا و میلیون ها آمریکایی نیست که همچنان بیکارند. با این حال به نظر می رسد که سیاستمداران آمریکا حتی به دلایل خودخواهانه نیز باید چنین باشند. در واقع اوضاع تبدیل به یک بازی پیچیده و تو درتو شده است. بازی بزرگتر و البته مهمتر بازی میان سیاستمداران و مردم آمریکا است. در این بازی حرکت نخست با سیاستمداران است. آنها می توانند درباره مسئله پرتگاه مالی به توافق برسند یا نه. اگر به توافق نرسیدند این مردم آمریکا هستند که درست مانند بحران بدهی اخیر دچار بحران خواهند شد. شاخص های بازارهای مالی به شدت سقوط خواهند کرد، هزینه های بخش خصوصی کاهش می یابد و فرایند احیای اقتصاد آمریکا متوقف خواهد شد یا حتی با پیامدهای وخیم تری روبرو خواهد شد.
این نشریه خاطرنشان کرده است: حتی اگر سیاستمداران آمریکایی موفق شوند که طی چند هفته آتی در این باره به توافق دست یابند، طی همین مدت کم، آسیب های جدی به اقتصاد آمریکا وارد خواهد شد. بی ثباتی و خرید و فروش های واکنشی آسیب هایی غیرضروری اما جدی به اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد و سرمایه گذاران در سراسر جهان آمریکا را محلی پرریسک برای تجارت خواهند دید. حرکت دوم با مردم آمریکا خواهد بود. آنها هستند که تصمیم می گیرند به سران سیاسی خود و کل نظام اعتماد کنند. مسئله ای که مشخص است این است که اعتماد مردم آمریکا به دولت آمریکا روندی نزولی را طی می کند و رویدادهایی شبیه به این می تواند این روند را تسریع کند. از آنجا که اعتماد مردمی به دولت یک مسئله حیاتی به شمار می رود، این یک رسوایی برای دولت آمریکا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر