2

یک میلیون و ۹۰۰ هزار خانواده هر سال در آمریکا بی خانمان می شوند

  • کد خبر : 25340
  • ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱

صدای آمریکا اعلام کرد در سال میلادی گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار خانه در این کشور مصادره شد.

صدای آمریکا اعلام کرد در سال میلادی گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار خانه در این کشور مصادره شد.
بنابر گزارش صدای آمریکا روند مصادره خانه های شهروندان طی ۴ سال گذشته(از سال ۲۰۰۷ به این سو) ادامه داشته و هر سال حداقل ۰۰۰/۹۰۰/۱ خانه از شهروندانی که نتوانسته اند بدهی های مسکن خود را پرداخت کنند بازپس گرفته شده است، به عبارت دیگر فقط در سال گذشته یک میلیون و نهصدهزار خانواده آمریکایی بی خانمان شده اند.
آشفتگی وضعیت مسکن در سال گذشته، یکی از چندین دلیل به ستوه آمدن شهروندان آمریکایی و پیوستن به جنبش تسخیر وال استریت در بیش از ۱۰۰ شهر این کشور بود.
یادآور می شود دست کم ۵۰ میلیون آمریکایی زیر خط مطلق فقر زندگی می کنند و برای تامین هر وعده غذایی خود با مشکل مواجهند. این در حالی است که بدهی های دولت آمریکا از مرز ۱۵ هزار میلیارد دلار عبور کرده است.
همزمان با صدای آمریکا، یورو نیوز، جمعه گذشته را «جمعه سیاه» برای ۹ کشور اروپایی از جمله فرانسه و اتریش اعلام کرد. در این روز اعلام شد موسسه بین المللی اعتبارسنجی مالی موسوم به «استاندارد اند پورز» رتبه اعتباری فرانسه و اتریش و ایتالیا را کاهش داده است.
شکنجه های گوانتانامو ۱۰ساله شد
اما… از وعده اوباما خبری نشد
شبکه یورونیوز اعلام کرد بازداشتگاه مخوف گوانتانامو ۱۰ ساله شد اما به رغم وعده سه سال پیش اوباما، این زندان تعطیل نشده و به فعالیت توام با شکنجه و بدرفتاری با بازداشتی ها ادامه می دهد.
یورونیوز گزارش داد: ده سال از آغاز به کار زندان گوانتانامو می گذرد. بازداشتگاهی با امنیت بسیار بالا برای نگهداری مظنونان به تروریسم که توسط ارتش آمریکا در کشورهای مختلف، نظیر عراق و افغانستان دستگیر شده اند، اما محل این زندان در خاک کوبا است، برای اینکه افراد نتوانند از حقوق یک بازداشت شده مطابق قوانین آمریکا بهره مند شوند. تصمیمی که توسط رئیس جمهوری پیشین، جورج دبلیو بوش اتخاذ شد.
هینا شمسی، مدیر طرح امنیت ملی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا به یورو نیوز می گوید: «باید به این واقعیت اذعان داشت که آنجا محلی غیرقانونی، غیراخلاقی و نامشروع است که به نام امنیت ملی به کار خود ادامه می دهد. محلی که به آزمایشگاه شکنجه گران تبدیل شده و در آن افراد بدون محاکمه نگهداری می شوند. این شکست ارزش های دموکراتیک ماست.»
یورونیوز افزود: رفتار با زندانیان گوانتانامو آنچنان ذهن فعالان حقوق بشر را به خود منعطف کرده که باراک اوباما در زمان مبارزات انتخابی اش وعده داد که به عمر این بازداشتگاه پایان دهد. نخستین سندی که اوباما به عنوان رئیس جمهوری آمریکا امضا کرد، دستور تعطیلی زندان گوانتانامو بود. او به فعالان حقوق بشر مژده داد که «حداکثر تا یک سال دیگر این بازداشتگاه تعطیل خواهد شد.» با این وجود پس از گذشت سه سال همچنان ۱۷۱مظنون به تروریسم در این زندان نگهداری می شوند.
کارن گرینبرگ، مدیر مرکز امنیت ملی دانشکده حقوق فوردهام می گوید: «آنچه دولت اوباما کرد، بررسی دقیق پرونده هر زندانی بود. به این شیوه تصمیم گرفته می شد که زندانی را تحت محاکمه قرار دهند، آزاد کنند، به جای دیگری منتقل کنند یا همچنان در بازداشت نگه دارند. در فرض آخر، هیچوقت از شر گوانتانامو خلاص نخواهیم شد.»
در پایان گزارش یورو نیوز آمده است: زندانیان گوانتانامو شکنجه می شوند و تحت رفتارهای غیرانسانی قرار می گیرند. بیداری اجباری، دمای خیلی بالای سلول، صدای بلند، پابند و دستبندهای تنگ؛ اینها نمونه ای از رفتارهای غیرانسانی است که زندانیان شرح داده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر