4

صندوق بین المللی پول موفقیت ایران را در اجرای هدفمند سازی یارانه ها تبریک گفت

  • کد خبر : 1767
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶

به گزارش واحد مرکزی خبر ، به عقیده صندوق بین المللی پول ، این طرح که حدود شصت میلیارد دلار یارانه سالیانه (پانزده درصد تولید ناخالص داخلی) را حذف کرده و برای حاکم شدن بهای واقعی انرژی و سایر اقلام طراحی شده بود، در نهایت یک موفقیت بود. صندوق بین المللی پول در بیانیه ای […]

به گزارش واحد مرکزی خبر ، به عقیده صندوق بین المللی پول ، این طرح که حدود شصت میلیارد دلار یارانه سالیانه (پانزده درصد تولید ناخالص داخلی) را حذف کرده و برای حاکم شدن بهای واقعی انرژی و سایر اقلام طراحی شده بود، در نهایت یک موفقیت بود.

صندوق بین المللی پول در بیانیه ای در پایان فعالیت حدود ده روز هیئت ارزیابی این صندوق در ایران خاطر نشان کرد : ” بازپرداخت تحت عنوان واریز نقدی به خانواده ها ، درآمد ناشی از افزایش قیمت برای کاهش نابرابری ، بهبود سطح زندگی و حمایت از تقاضای داخلی کارآمد بوده است.

این بیانیه می افزاید:”افزایش بهای انرژی همچنین موجب کاهش مصرف بیش از حد انرژی و بی نظمی ناشی از‌ آن شد.

صندوق بین المللی پول همچنین اذعان کرد : این اصلاح در کوتاه مدت ممکن است کاهش رشد به همراه داشته باشد ، اما در میان مدت دورنمای این کشور را به گونه قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.

این سازمان ، ایران را “به جهت دهی مجدد اقتصاد به سوی تولید ، خدمات و فن آوری های تولیدی که کمتر نیازمند انرژی هستند” توصیه کرد و از این کشور خواست “تلاش ها را برای بهبود شرایط تجاری با هدف حمایت از ایجاد کسب و کارهای جدید و مشاغل ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر