3

امضای یک موافقتنامه دوستی جنجال برانگیز بین برلوسکنی و قذافی

  • کد خبر : 17722
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۷

سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد گزارشهای منتشر شده در خصوص دستگیری معمر قذافی رهبر لیبی نشان دهنده  پایان جنگ در این کشور است. برلوسکنی که تا چندی پیش خود را یکی از دوستان قذافی معرفی می کرد در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری قذافی گفت: شکوه دنیا این گونه به پایان […]

سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد گزارشهای منتشر شده در خصوص دستگیری معمر قذافی رهبر لیبی نشان دهنده  پایان جنگ در این کشور است. برلوسکنی که تا چندی پیش خود را یکی از دوستان قذافی معرفی می کرد در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری قذافی گفت: شکوه دنیا این گونه به پایان می رسد.

اکنون دوران جنگ در لیبی تمام شده است.

بـه گـزارش خبرگـزاری آلمان از رم، برلوسکنی و قذافی در سال دو هزار و هشت یک موافقتنامه دوستی جنجال برانگیز را امضا کردند که بر اساس آن ایتالیا متعهد شد پنج میلیارد دلار بابت خسارتهای وارده طی سه دهه استعمار ایتالیا بر لیبی در نیمه نخست قرن بیستم به این کشور پرداخت کند. قذافی نیز در مقابل متعهد شد به دولت محافظه کار ایتالیا در زمینه مبارزه با مهاجرت غیر قانونی در دریای مدیترانه کمک کند و آن دسته از مهاجرین غیر قانونی لیبی را که در آبهای بین المللی دستگیر می شوند در کوتاهترین زمان ممکن به این کشور باز گرداند. سازمان ملل متحد و کلیسای کاتولیک از جمله منتقدان این موافقتنامه بودند. ایتالیا در ماه مارس این موافقتنامه دوستی را به حالت تعلیق در آورد و حمایت خود را از عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در لیبی اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر