3

اعلام جنگ بر علیه بیماری دیابت

  • کد خبر : 20291
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱

کارشناسان پیش بینی کرده اند تا سال دو هزار و سی میلادی یک دهم جمعیت جهان به بیماری دیابت مبتلا شوند .‌ کارشناسان اتحادیه بین المللی بیماری دیابت ( ای دی اف ) به مناسبت روز جهانی دیابت در گزارشی که درباره این بیماری منتشر شد، اعلام کردند پیش بینی می شود امسال تعداد بیماران […]

کارشناسان پیش بینی کرده اند تا سال دو هزار و سی میلادی یک دهم جمعیت جهان به بیماری دیابت مبتلا شوند .‌ کارشناسان اتحادیه بین المللی بیماری دیابت ( ای دی اف ) به مناسبت روز جهانی دیابت در گزارشی که درباره این بیماری منتشر شد، اعلام کردند پیش بینی می شود امسال تعداد بیماران دیابتی در جهان به سیصد و شصت و شش میلیون نفر برسد و اگر جهانیان کاری نکنند در سال دو هزار و سی میلادی این رقم به پانصد و پنجاه و دو میلیون نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری آلمان از بروکسل ،‌رئیس این اتحادیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد : از شخصیت های برجسته و سیاستمداران ارشد جهان می خواهیم علیه این بیماری فورا اعلام جنگ کنند . ای دی اف پیش بینی کرده است بر تعداد این بیماری به ویژه در برخی کشورهای آفریقایی به شدت افزوده شود. این اتحادیه افزود حدود صد و هشتاد و سه میلیون نفر در جهان نمی دانند که به دیابت مبتلا هستند.

در این گزارش آمده است کودکان در اروپا بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. کارشناسان تعداد کودکان مبتلا به دیابت نوع یک را در اروپا حدود صد و شانزده هزار نفر برآورد کرده اند.

دیابت نوع یک به ایجاد اختلال در سیستم ایمنی منجر می شود. این گزارش می افزاید امسال در اروپا هجده هزار کودک به این بیماری مبتلا شده اند. حدود صد و شصت کشور در ای دی اف عضویت دارند و در سال ۱۹۵۹میلادی این اتحادیه تاسیس شد و مقرش در بروکسل قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر