3

وزیر امور خارجه امریکا بدون آل خلیفه نمی‌تواند آینده بحرین را تصور کند

  • کد خبر : 2378
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵

حمایت امریکا از نقض حقوق بشر در بحرین گفتوگوی پرس تی وی با رییس “امریکایی‌های خواهان دموکراسی و حقوق بشر در بحرین” در آلابامای امریکا ا   حسین عبدالله، فعال حقوق بشر و رییس “امریکایی‌های خواهان دموکراسی و حقوق بشر در بحرین” در آلابامای امریکا یک فعال سیاسی می‌گوید، هرچند امریکا از بحرین به خاطر […]

حمایت امریکا از نقض حقوق بشر در بحرین
گفتوگوی پرس تی وی با رییس “امریکایی‌های خواهان دموکراسی و حقوق بشر در بحرین” در آلابامای امریکا
ا

 

حسین عبدالله، فعال حقوق بشر و رییس “امریکایی‌های خواهان دموکراسی و حقوق بشر در بحرین” در آلابامای امریکا
یک فعال سیاسی می‌گوید، هرچند امریکا از بحرین به خاطر سرکوب سبعانه مردمش انتقاد کرده است، از این رژیم حمایت و از اشاره به تغییر احتمالی در آن خودداری می‌کند.

حسین عبدالله، فعال حقوق بشر و رییس “امریکایی‌های خواهان دموکراسی و حقوق بشر در بحرین” در آلابامای امریکا درباره حمایت امریکا از رژیم آل خلیفه با پرس تی وی گفت‌وگو کرده است که متن آن به شرح زیر است:

پرس تی وی: مایلم درباره وقایع اتفاق افتاده در لاهه صحبت کنم؛ درباره این جامعه حقوقی (ائتلاف بین المللی علیه مصونیت) که می الخنسا، نماینده ارشد ائتلاف بین‌المللی علیه معافیت از مجازات، برای بردن پرونده‌ای علیه دادگاه جنایی بین المللی و دولت‌های بحرین و انگلیس تلاش می‌کند. فکر می‌کنید این اقدامات تا چه حد در راستای امنیت و اصلاحات پیش خواهد رفت؟ فکر می‌کنید اقدامات شجاعانه بیشتری درباره بحرین باید انجام شود؟

عبدالله: البته که اقدامات این چنینی بیشتری باید صورت گیرد و مطمئنم که او حمایت مثبتی از جنبش‌ها و سازمان‌های مختلف دریافت خواهد کرد. با این وجود، من فکر می‌کنم او با مقاومت بسیاری روبرو شود؛ به خصوص از سوی قدرت‌های غربی.

حتی امریکا بحرین را مورد انتقاد قرار داده و از آن در شورای حقوق بشر سازمان ملل نام برده است و این یک نقشه است. ما از شما انتقاد می‌کنیم و به موارد نقض حقوق بشر، نقض آزادی مذهب و نقض حقوق کارگران شما اشاره می‌کنیم، اما همچنان می‌توانید به اقداماتی که فکر می‌کنید برای حفاظت از رژیم‌تان مناسب است، ادامه دهید و ما به شما برای تغییر نیرویتان نزدیک نمی‌شویم.

بنابراین صرف انتقاد کافی نیست، اقدامات بیشتری باید انجام شود. افراد دیگر مانند می الخنسا دارند سعی می‌کنند در زمینه نقض حقوق بشر، شکنجه و کشتار مردم بی‌گناه، دولت بحرین را مجبور به تغییر روش خشونت‌آمیز کنند.

مردم فقط به خاطر اعتراض مسالمت‌آمیز، برای (اعتراض به) تخریب مکان‌های مذهبی توسط رژیم، بازداشت می‌شوند. من فکر می‌کنم حرکت او دولت بحرین را به موضعی بکشاند که در آن بالاخره با یک دوره سخت برای مقاومت مواجه شود.

پرس تی وی: فکر می‌کنید امریکا در خصوص عربستان سعودی و مداخله‌اش در منطقه خلیج فارس مسائل را دیکته می‌کند؟

عبدالله: نمی‌دانم که هر گام ساده‌ای که این دولت‌ها برمی‌دارند را امریکا دستور می‌دهد یا نه، اما این که آل خلیفه مشروعیتش را از حمایت امریکا به دست می‌آورد یک موضوع پنهانی نیست.

نه تنها آل خلیفه، بلکه همه شیخ‌نشین‌های خلیج فارس مشروعیتشان را از این راه به دست می‌آورند. این کشورهای کوچک به این علت مثل عربستان سعودی ـ که این کشورها را کنترل می‌کند ـ بزرگ (قدرتمند) هستند، که امریکا از آنها حمایت نظامی می‌کند.

احمقانه است که فکر کنیم نیروهای عربستان سعودی برای ورود به بحرین و ارتکاب چنین جنایاتی چراغ سبز دریافت نکرده باشد. وگرنه آنها چنین گام‌های بزرگی را در تجاوز به کشورهای همسایه‌شان باوجود این که ادعا می‌کنند توافقاتی بینشان وجود دارد برنخواهند داشت. بنابراین امریکا نقش مهمی در منطقه ایفا می‌کند و به نفع امریکاست که این دولت‌ها بر قدرت بمانند.

دموکراسی به عنوان سلاح علیه دشمنانش به کار گرفته می‌شود؛ در حالی که آن‌ها دموکراسی را در لیبی و سوریه ترویج می‌دهند برای تغییر رژیم در این دو کشور تلاش می‌کنند.
با این وجود در حالی که رژیم بحرین نقض حقوق بشر یکسانی را مرتکب می‌شود، امریکا حتی به دموکراسی یا تغییر رژیم در این کشور اشاره‌ای نمی‌کند. در حقیقت هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا بدون آل خلیفه نمی‌تواند آینده بحرین را تصور کند و امریکا مایل به بیشترین حمایت از رژیم بحرین است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر