3

هرقدر برای صیانت از سلامت مردم هزینه کنیم، اندک است

  • کد خبر : 25676
  • ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸

باید مشعل‌ها را نوسازی کرد و دولت نیز در این راستا کمک می‌کند، زیرا این کار ارزش دارد.

رییس جمهوراظهارامیدواری کرد که ظرف دو سال آینده سوخت مصرفی به بالاترین استاندارد برسد.

محمود احمدی نژاد در مراسم رونمایی از خودروهای متناسب با استاندارد آلایندگی یورو ۴ با تاکید بر صیانت از محیط زیست اظهار کرد که انسان گل سرسبد خلقت است و باید بهترین باشد که این امر در گرو سلامتی انسان است. در حقیقت انسان در بستری خلق شده که تمام اعمال او به محیط وابستگی دارد و سلامت انسان در گرو سلامت محیط است.

رییس جمهور با بیان این‌که صیانت از محیط زیست صیانت از خود انسان به شمار می‌رود، یادآور شد: مسئولیت صیانت از محیط زیست همگانی است و در این راستا همه مسئول هستند.

وب ادامه داد:۵۰ درصد آلودگی‌های اصلی محیط زیست توسط دو کشور ایجاد می‌شود و هرچه کنوانسیون و قرارداد روی کاغذ می‌نویسند آن‌ها زیر بار نمی‌روند.

وی با بیان این‌که بدن از دو پدیده هوا و خوراک تاثیر می‌پذیرد، خاطرنشان کرد:‌حتی اگر مواد غذایی کاملا سالم، تغذیه کنیم و هوا آلوده باشد، سوخت و ساز مناسبی انجام نخواهد شد. سوخت یکی از عواملی است که سبب آلودگی هوا می‌شود و مهم‌ترین عامل برای پاکی هوا، فضای سبز محسوب می‌شود. در حقیقت باید آلودگی‌ها به حداقل رسیده و توسعه فضای سبز گسترش یابد.

رییس قوه مجریه با تاکید بر این‌که سوخت خودرو باید سالم باشد یا حداقل آلودگی را داشته باشد، افزود: با پیشرفت و توسعه پالایشگاه‌ها شاهد تولید سوخت‌هایی با آلودگی بسیار کم هستیم و امیدواریم ظرف یک و نیم تا دو سال آینده، کل سوخت مصرفی کشور به بالاترین استاندارد روز دنیا برسد و رسیدن به استانداردهای روز دنیا شدنی است.

احمدی نژاد با اشاره به طرح ارتقای کیفیت مینی‌بوس‌ها در چند سال قبل، گفت: در آن زمان برای انجام این امر موانع بسیاری وجود داشت و این امر به این دلیل بود که صیانت از محیط زیست به عنوان مسئولیتی همگانی شناخته نشده بود، اما از زمانی که احساس مسئولیت عمومی شکل گرفت، کارها با سرعت انجام شد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از رده خارج شد.

وب تصریح کرد: در مورد گازسوز کردن خودروها نیز خیلی‌ها طرح سوال می‌کردند که آیا چنین کاری در مقیاس میلیونی شدنی است یا خیر.

وی با اشاره به تولید سوخت پاک ادامه داد: هنگامی که در سال ۸۵ مطرح کردیم که باید در تولید بنزین خودکفا شویم، عده‌ای گفتند مگر می‌توان ظرف چند سال چند پالایشگاه ایجاد کرد.

رییس جمهور با اشاره به این‌که ایران از نظر سرعت کاهش آلودگی در رده‌های بالا قرار دارد، یادآور شد: بخشی از آلایندگی‌های ما به صنعت مربوط می‌شود که البته در آن جا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و ان‌شاءالله به نقطه‌ای برسیم که کل صنعت ما، صنعت سبز باشد.

احمدی نژاد تصریح کرد: بعضی از اقدامات، نیازمند پیگیری است که یکی از آن‌ها، موضوع ریزگردها است. این ریزگردها که از کشورهای دیگر آمده شرایط سختی را برای ما ایجاد کرده است؛ البته بخشی نیز در خاک خودمان تولید می‌شود. باید در این خصوص چاره‌اندیشی کرد. شاید بتوان با ایجاد سپر، مانعی برای ورود آن‌ها ایجاد کرد یا فضای سبز را افزایش داد. زیرا در تعدادی از استان‌ها هنگامی که گرد و غبار می‌آید، زندگی مختل می‌شود؛ ممکن است مریضی ایجاد نکند، ولی از نظر روحی سبب ایجاد مشکل می‌شود.

رییس جمهور تاکید کرد: هرچقدر برای صیانت از سلامت مردم هزینه کنیم، اندک است.

به گزارش ایسنا، احمدی نژاد در ادامه با اشاره به آلودگی‌های ناشی از سوخت گرمایشی و سرمایشی منازل گفت: باید در این رابطه برنامه‌ای تنظیم کرد. اگر ممکن بود یارانه اختصاص دهیم تا مشعل‌ها تعویض شود. مشعل غیر تنظیم حداقل مصرف را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. باید مشعل‌ها را نوسازی کرد و دولت نیز در این راستا کمک می‌کند، زیرا این کار ارزش دارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تعریف استانداردها، تصریح کرد: فصلی را در محیط زیست باز کنید تا استانداردهای محیطی را خودمان تنظیم کنیم. البته این امر به معنی نداشتن تعامل با دیگران نیست، اما شرایط محیطی تهران با ویژگی‌های خود با شهر دیگری در نقطه دیگری از دنیا متفاوت است. چرا باید از استانداردهای خارجی استفاده کرد. ما می‌توانیم از استانداردهای محیطی استفاده کنیم. شاید ابتدای کار دشوار به نظر برسد، ولی آنقدرها هم سخت نیست.

رییس جمهور با بیان این‌که گرچه جزو کشورهای پاک دنیا محسوب می‌شویم، اما ما باید پاک‌ترین کشور باشیم، ادامه داد: کشورهایی ۲۵ برابر ما در دنیا آلودگی ایجاد می‌کنند. ما باید پاک‌ترین کشور باشیم، زیرا هر چیزی که در دنیا ارزش محسوب می‌شود، از کانون‌های جوشش آن ایران بوده است.

احمدی نژاد با بیان این‌که هر ایرانی می‌تواند سالی یک درخت بکارد، گفت: پیش به سوی ایران عزیز، قدرتمند و پاک.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. گله مندی شاعر ولایت استاد محمدرضا جعفری از خواص

    امشب این شعر را برای مقام معظم رهبری سرودم … امید است دوستان قدر آقا را

    بدانند و اینقدر با سخنان ناپخته خود خدا را به خشم نیاورند……….

    مراد من بجز سیدعلی کیست؟

    هدف از رنجش مولای ما چیست ؟

    اگر ما سربلند و سرفرازیم

    به ایثار بزرگ این امامیم

    ولایت افتخار شیعیان است

    علی مصداق آن بر ما عیان است

    همیشه لطف رهبر مثل باران

    همی بارد به نخلستان یاران

    نمیدانم چرا بعضی حسودند ؟

    خواص اند و فقط دنبال سودند ؟

    دل مولا اگر بشکسته گردد

    خدا داند که راهها بسته گردد

    مسلمانان امید و یارشان اوست

    به تمجیدش نشسته دشمن و دوست

    به حق مولای ما فرزند زهراست

    کمال و عزت ما در ره راست

    علی تنها اگر گردد ، به آهی

    بسوزد از چنین ظلمی جهانی

    دعا کن جعفری سید علی را

    نمایان کن ز دل عشق ولی را

    محمدرضا جعفری ۲۸/۱۰/۱۳۹۰

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر