1

قطر به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد از خاکش برای حمله به ایران استفاده کند.

  • کد خبر : 31022
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

“ایرانی‌ها و امریکایی‌ها می‌دانند که قطر هر گونه اقدام نظامی ضد ایران را رد می‌کند.”

ایرانی‌ها و امریکایی‌ها می‌دانند که قطر هر گونه اقدام نظامی ضد ایران را رد می‌کند.”

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر تاکید کرده است کشورش به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد از خاک قطر برای حمله به ایران استفاده کند.

نخست وزیر قطر که کشورش میزبانی “فرماندهی مرکزی” منطقه‌ای ارتش امریکا را به عهده دارد تصریح کرد: “بسیار واضح است که ما (آغاز) هرگونه اقدام تهاجمی علیه ایران را از طریق خاک قطر نخواهیم پذیرفت.”

“فرماندهی مرکزی” منطقه‌ای ارتش امریکا مسئولیت عملیات‌ ارتش این کشور در خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی را به عهده دارد.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره افزود: “ایرانی‌ها و امریکایی‌ها می‌دانند که قطر هر گونه اقدام نظامی ضد ایران را رد می‌کند.”

“فرماندهی مرکزی” منطقه‌ای ارتش امریکا، فرماندهی جنگ‌های این کشور در عراق و افغانستان را به عهده داشته است و در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر، بحرین، عمان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی و همچنین کشورهای پاکستان، اردن و منطقه آسیای مرکزی پایگاه نظامی دارد.

امریکا، رژیم اسرائیل و برخی از هم‌پیمانان غربی‌شان همواره تهران را به انحراف از برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای متهم کرده‌اند و از این ادعاها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک جانبه و بین‌المللی و همچنین تهدید به حمله نظامی علیه ایران استفاده می‌کنند.

ایران با رد این ادعاها تاکید دارد، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای برخوردار است.

واشنگتن همچنین بارها تهدید کرده است که در صورت ناکامی تحریم‌های اقتصادی و تجاری بر ضد ملت ایران و با هدف وادار کردن تهران به توقف برنامه انرژی هسته‌ای‌اش، “گزینه‌های نظامی” بر ضد جمهوری اسلامی ایران روی میز قرار دارد.

در همین حال، مقامات ایرانی وعده داده‌اند به هر گونه حمله نظامی پاسخی دندان شکن خواهند داد. ایران تهدید کرده ‌است چنین تهاجمی به بروز جنگی منجر می‌شود که مناطقی فراتر از خاورمیانه را در بر خواهد گرفت.

آیت‌الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به مناسبت نوروز (سال نو در ایران) تاکید کردند، ملت ایران در مقابل هر گونه تهاجم احتمالی از سوی امریکا یا رژیم اسرائیل در همان سطحى که دشمن حمله کند، به آن‌ها حمله خواهد کرد.

ایشان افزودند: “ما سلاح اتمى نداریم، سلاح اتمى هم نخواهیم ساخت، اما در مقابل تهاجم دشمنان – چه امریکا و چه رژیم صهیونیستى – براى دفاع از خودمان، در همان سطحى که دشمن حمله کند، به آن‌ها حمله خواهیم کرد.”

علاوه بر این، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران نیز اوایل ماه جاری با نادیده گرفتن اقدام امریکا و اسرائیل در اشاره به وجود “گزینه‌های” نظامی بر ضد جمهوری اسلامی، تاکید کرد بگذارید چنین گزینه‌هایی آن قدر روی میز بمانند تا بپوسند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر