10

افشاگری رحمتی درمورد کسانی که دنبال شکست استقلال هستند

  • کد خبر : 269574
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۱۲

اسم استقلال با حجازی، پورحیدری،روشن،علی جباری، قراب، قلعه نویی و خیلی ها که برای موفقیت این تیم خون دل خورده اند عجیین شده ولی یک عده هم هستند که باخت استقلال آرزوی آنها است.

رحمتی

رحمتی گفت:اسم استقلال با حجازی، پورحیدری،روشن،علی جباری، قراب، قلعه نویی و خیلی ها که برای موفقیت این تیم خون دل خورده اند عجیین شده ولی یک عده هم هستند که باخت استقلال آرزوی آنها است.

به گزارش افق نیوز/ سید مهدی رحمتی در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال در فصل جاری، حذف آبی پوشان از جام حذفی و همچنین آینده این تیم صحبت هایی را انجام داده  است.

گزیده ای از صحبت های رحمتی را در زیر می خوانید:

*بعد از باخت به سایپا جمع شدن تیم سخت بود

*موضوع چشمی و اسماعیلی در خانواده استقلال حل شد

*شرایط شفر سال گذشته بدتر بود، او می تواند تیم را سر و سامان بدهد

* من هم دوست دارم تمرینات با حضور هواداران برگزار شود

*مردم حق دارند انتقاد کنند و نباید از انتقادات فرار کرد

*باخت استقلال آرزوی آقایان به اصطلاح کارشناس است

*طرفداران استقلال کمک کنند خیلی زود به جایگاه اصلی برمی گردیم

*بازیکنان استقلال باید بدانند پیراهن تیم بزرگی را پوشیده اند

از اینجا شروع کنیم که ظاهرا در این تعطیلات خوب تمرین نکردید و در یک هفته اخیر فقط یک یا دو جلسه در چمن طبیعی کار تاکتیکی انجام دادید…

بعد از بازی با ماشین سازی که لیگ تعطیل شد و بازی ما عقب افتاد فرصت خوبی داشتیم که می توانستیم تمرینات بیشتری انجام بدهیم و به هماهنگی بهتری برسیم ولی شرایط جوی تهران باعث شد ۴ جلسه از تمریناتمان را در سالن و یا چمن مصنوعی کوچک برگزار کنیم ولی با همه این مشکلات هم کادر فنی و هم بازیکنان سعی کردند تمرینات خوبی داشته باشیم و تلاش کردیم به نحو احسن از فرصتی که نصیبمان شده استفاده کنیم. از روز شنبه هم در چمن طبیعی تمرین کردیم و امیدوارم در آینده وضعیت خوبی داشته باشیم.

با این وضعیت شرایط کلی تیم چطور است؟

فکر می کنم نیازی نیست دوباره توضیح بدهم که امسال چه اتفاقاتی رخ داد.دیدید که در ابتدای فصل کار را چگونه شروع کردیم و بعد از بازی با سایپا که از جام حذفی کنار رفتیم جمع شدن تیم خیلی سخت بود.مسلما هواداران استقلال خیلی خیلی از تیمشان انتظار دارند. باور کنید بازیکنان هم دوست دارند تیم به شرایط خوب برسد و نتایجی در خور نام استقلال کسب کنیم و هوادارانمان را سربلند کنیم.در شرایط فعلی هم تمرینات خوبی را دنبال کردیم  و حقیقتا  در این مدت سعی کردیم بازیکنان جوان تر را با شرایط  کلی تیم آشنا کنیم به شکلی که آنها بدانند پیراهن چه تیمی را پوشیده اند. می دانید که تیم ما جوان تر شده و در واقع بازیکنان ما باید نسبت به مردم و تیمی که در آن بازی می کنند احساس مسئولیت کنند. این موضوع برای همه تشریح شده و همه بازیکنان استقلال توجیه شدند عملکردمان باید به شکلی باشد که مردم از ما راضی باشند چون باید پاسخگوی آنها باشیم.

به عنوان یک بازیکن با تجربه  چرا بازیکنان نسل جدید نمی توانند با هواداران یا رسانه ها ارتباط بگیرند. بدون تعارف بازیکنان احساس می کنند اینستاگرام حل کننده مشکلات ارتباطی آنها است…

اگر ارتباط بازیکنان با رسانه ها کم شده شاید به خاطر جلوگیری از حواشی است و به همین دلیل است که آنها یک مقدار با ترس به سمت رسانه ها می روند.شما می بینید کوچکترین حرکت بازیکن در فضای مجازی بازتاب پیدا می کند، مثلا بازیکن استقلال با یک اشتباه مورد انتقاد هواداران رقیب قرار می گیرد و بر عکس. این مشکلات باعث شده بازیکن بترسد و سعی کند با فضایی در ارتباط باشد که از او انتقاد نشود. البته من به شخصه با این رویه موافق نیستم و معتقدم رسانه های کشور در تمام مراحل زندگی یک ورزشکار تاثیر مستقیم و موثر دارند.

بعد از اینکه استقلال جام حذفی را از دست داد به کادر فنی تیم و علی الخصوص شفر انتقادات زیادی وارد شد.نظر خودت در این مورد چیست؟

بعد از باخت در این بازی عملا یک جام را از دست دادیم و باید هم از ما انتقاد شود اما نباید از این انتقادها فرار کنیم. ما یک تیم هستیم و طبیعتا با هم می بریم، با هم می بازیم و با هم قهرمان می شویم.من در آن بازی نبودم ولی خودم را در آن باخت شریک می دانم چون همانطور که گفتم ما یک تیم هستیم.این که بخواهیم از یک نفر انتقاد کنیم به نظر من درست نیست و همه باید کمک کنیم تیم را به جایگاه اصلی برگردانیم. مردم حق دارند که انتقاد کنند چون لیاقت آنها بیشتر از اینها است. اما باید قبول کنیم  جایگاه واقعی تیم ما این نیست.من معتقدم سال گذشته که آقای شفر تیم را تحویل گرفت وضعیت خیلی بد بود اما با همدلی که ایجاد کرد توانستیم نتایج خوبی بگیریم. به طور مثال دیدید در بازی رفت سال قبل مقابل پرسپولیس با وجود اینکه بازی را باختیم هواداران روی سکوها از ما حمایت کردند و در نهایت هم دیدید که جام حذفی را به دست آوردیم، در لیگ با وجود نتایج ابتدای فصل دوم شدیم و حتی تا ۸ تیم اول آسیا هم رفتیم اما در نهایت با اتفاقات ابتدای فصل نشد که به مراحل بالاتر برسیم. به نظر من شفر چیزی تا اینجا کم نگذاشته و می تواند شرایط تیم را سر و سامان بدهد و دوباره مدعی کند. خوشبختانه یا متاسفانه او در این ۲ سال بارها و بارها من را روی نیمکت نشانده و حمایت من از او باعث نمی شود که حرف و حدیثی  به وجود بیاید.

قبول داری که هواداران از بحث تکراری جباروف و تیام در این برهه خسته  هستند؟

به نظرم باید با واقعیت زندگی کنیم. تیام و جباوف اولین بازیکنان خارجی خوب استقلال نبودند و آخرین هم نخواهند بود.به نظر من مسئولان باشگاه از همین الان باید برای نیم فصل اقدام کنند و  بازیکنانی که سرمربی  تیم نیاز دارد را جذب کنند.قطعا در نیم فصل دوم شرایط سخت تر می شود و تیم ها همه برای روشن شدن تکلیفشان در جدول پا به مسابقات می گذارند. از طرفی چون بازی های آسیایی هم در پیش داریم دیگر فرصتی نخواهد بود و باید طوری کار کنیم که به موفقیت برسیم. بازیکنی هم که از تیم جدا شده تکلیفش روشن است و فکر می کنم باز کردن بحث آنها چیزی عاید استقلال نمی کند.

یکی از اتفاقاتی که در هفته های اخیر خ داد کنار گذاشتن چشمی و اسماعیلی از تمرینات بود.ظاهرا آن روز در تمرین اتفاقی رخ داده که خود تو با این دو بازیکن حرف زدی….

من زیاد نمی خواهم در این مرود حرف بزنم چون موضوع روزبه و فرشید یک موضوع خانوادگی بود که باید در درون باشگاه و تیم حل می شد که این کار انجام شد. من نه به عنوان کاپیتان بلکه به عنوان یک برادر بزرگتر رابطه دوستانه ای با کل بچه ها دارم. همه ما باید یاد بگیریم که به بزرگترها احترام بگذاریم چون نظم و انضباط مهمترین عامل پیشرفت  تیم است.

به عنوان کاپیتان تیم استقلال سوالی می پرسیم که شفاف جواب بدهی. چرا تمرینات استقلال پشت درهای بسته برگزار می شود چون  بالاخره مردم دوست دارند از وضعیت تیمشان برخوردار باشند.

استقلال با هوادارانش زنده است. این هواداران هستند که سال ها پشت این تیم بودند و باعث شخصیت گرفتن باشگاه شدند. خود من هم مخالف هستم که تمرینات پشت درهای بسته برگزار شود. همانطور که تماشاگر در بازی ها به بازیکن روحیه می دهد قطعا حضور آنها در تمرینات هم تاثیر گذار است و تمرین با حضور تماشاگران استقلال حس مسئولیت پذیری بچه ها را بیشتر می کند. البته می دانم باشگاه هم مشکلاتی دارد،مثلا زمینی که ما در آن تمرین می کنیم یک محل نظامی است که حتی برای ورود و خروج اعضای تیم هم از ما مدارک شناسایی خواسته اند و باشگاه هم برای رفت و آمد ما ضمانت داده است. امیدوارم باشگاه شرایطی را فراهم کند که تمرینات تیم استقلال در حضور هواداران برگزار شود.

در این شرایط انتظار شما از هواداران استقلال چیست؟

هواداران استقلال نشان دادند همیشه در سختی از تیمشان حمایت کردند و من به شخصه هیچوقت حمایت های آنها را فراموش نمی کنم. از هواداران می خواهم از کادر فنی و بازیکنان تیم مثل همیشه حمایت کنند و  به تصمیمات سرمربی استقلال احترام بگذارند. حالا ممکن است او از X و یا Y  بازی بگیرد. متاسفانه در این چند وقت چندگانگی هایی در بین طرفداران استقلال وجود داشت و مثلا در فضای مجازی به بازیکنان یا مربیان انتقاد زیادی شد.مطمئن باشید اینگونه انتقاد کردن جز اینکه تمرکز بازیکن یا مربی را پایین بیاورد کمک دیگری نخواهد کرد. من هنوز بازی که هواداران استقلال روی سکوها از شدت سرما و باران می لرزیدند را از یاد نبرده ام. می دانم آنها روزهای سختی داشته اند ولی مطمئن باشند با حمایت دوباره آنها و نگاه کلی(نه یک بازی و دو بازی) می توانند تیمشان را در جایگاه اصلی اش ببینند.

البته در این مدت پیشکسوتان استقلال هم در این مدت کم انتقاد نکردند…

پیشکسوتان استقلال هم مثل هواداران هستند.آنها زمانی در این تیم بازی کرده و من می دانم در شرایط سخت پرچم این تیم را بالا نگه داشته اند. استقلال ۲ ستاره ای که روی پیراهنش دارد را مدیون همین پیشکسوتان است. استقلال بزرگانی داشته و دارد که هواداران با شنیدن اسم آنها به خود افتخار می کنند،افرادی که اگر بخواهم اسم ببرم شاید در قالب یک مصاحبه نگنجد.اسم استقلال با حجازی، پورحیدری،روشن،علی جباری، قراب، قلعه نویی و خیلی ها که برای موفقیت این تیم خون دل خورده اند عجیین شده ولی یک عده هم هستند که مثلا استقلالی هستند ولی بدون تعارف بگویم باخت استقلال آرزوی آنها است!

منظورت با چه افرادی است؟

خود هواداران از رفتار و طرز صحبت این افراد خیلی چیزها را متوجه می شوند.متاسفانه  برخی از آقایان به اصطلاح کارشناس در تلویزیون حاضر شده و حرف هایی می زنند که آدم خجالت می کشد بگوید او کارشناس است. شخصی که هزار پیغام و پسغام  به مدیران باشگاه داده که مثلا فلان پست را بگیرد اما چون باشگاه به او پست نداده از فرصتی که رسانه ملی به او داده استفاده کرده و به قول خودش به باشگاه استقلال نیش می زند. یا مثلا هنوز بازی شروع نشده به مجری برنامه می گوید دوست داشتم فلانی امروز در ترکیب استقلال بازی می کرد. پیشکسوت واقعی و کسی که دلش برای این تیم می سوزد در رسانه ملی می گوید دوست داشتم امروز فلانی بازی می کرد؟ البته کارنامه این آقایان برای شخص من روشن است، این ها همان هایی هستند که چند سال پیش از اردوی ترکیه تیم استقلال به خاطر مشکلات اخلاقی اخراج شدند و چون مردم از این مسائل خبر ندارند  فکر می کنند وجهه خوبی برای خودشان درست کرده اند. منِ مهدی رحمتی دیر یا زود از این فوتبال می روم ولی مطمئن باشید این افراد از افشاگری های من در امان نخواهند بود. فعلا چون در حال بازی کردن هستم دوست ندارم حاشیه ای وارد تیمم کنم ولی هوادار استقلال باید بداند که این آقایان به اصلاح کارشناس از بیرون با چه افرادی چه بلاهایی بر سر این تیم آوردند و  در این بین چوبش را هواداری خورد که از هیچ موضوعی اطلاع نداشت.

بگذریم… این روزها هواداران استقلال در صفحات مجازی از ارکان فدراسیون هم انتقاد می کنند. فکر می کنی چرا؟

در مورد این سوال من حرف زیاد دارم ولی فقط یک مثال می زنم تا تبعیض ها را ببنید. بعد از دربی ۲ سال پیش آقای حسن زاده در عرض ۲۴ ساعت رای ما را صادر کرد ولی نحوه برخورد و صدور حکم با تیم های دیگر را این روزها مشاهده می کنید.مردم خودشان عاقل هستند و فکر می کنم خوب همه چیز را متوجه می شوند.امیدوارم آنها حداقل به هواداران استقلال پاسخ قانع کننده ای بدهند.من حرفی نزنم بهتر است.

به عنوان سوال آخر تیم ملی این روزها خود را برای جام ملت های آسیا آماده می کند.در مورد تیم ملی نظری نداری؟

من حرف خاصی نمی توانم داشته باشم چون مدت زیادی از خداحافظی من از تیم ملی گذشته و اگر قرار بود سوالی پرسیده شود همان زمان باید این اتفاق می افتاد نه الان.  فقط این را بگویم من هم مثل همه مردم برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می کنم.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر