2

حزب چپ آلمان خواستار توقف عملیات آموزشی به نیروهای مرزی عربستان شد

  • کد خبر : 269765
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

حزب چپ آلمان با توجه به فاش شدن ابعاد تازه ای از دست داشتن عربستان در قتل جمال خاشقجی، خواستار توقف سریع عملیات آموزشی پلیس آلمان به نیروهای مرزی عربستان شد.

حزب چپ آلمان خواستار توقف عملیات آموزشی به نیروهای مرزی عربستان شد

به گزارش افق نیوز به نقل از روزنامه “اوزنابروکر سایتونگ”، حزب چپ آلمان خواستار توقف برنامه های آموزشی نظامی پلیس فدرال آلمان به نیروهای حمایت مرزی عربستان سعودی شد.

بر اساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور در سال ۲۰۱۸ ، ۵۸۳  سرباز مرزی سعودی با کمک آلمان آموزش نظامی دیده اند که البته نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش بسیار کمی داشته است. در سال ۲۰۱۶ و بعد از شروع جنگ یمن که عربستان سعودی در آن نقش تعیین کننده ای را ایفا می کرد ۹۰۶ نیروی حمایت مرزی عربستان توسط آلمان آموزش دیدند و در سال ۲۰۱۷ هم ۸۰۳ نفر تحت این آموزش ها قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۸ آلمان با ۷۰ نیروی پلیس نقش پررنگ تر و گسترده تری در این عملیات ایفا کرد.

عربستان سعودی به دلیل دست داشتن در قتل “جمال خاشقجی”، روزنامه نگار منتقد آل سعود در سطح بین المللی در معرض انتقادهای شدیدی قرار دارد.

در همین راستا “سویم داگدلان”، معاون رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان در این باره اظهار داشته است که برنامه های آموزشی پلیس فدرال آلمان از دیکتاتوری وحشی در ریاض حمایت می کند و باید سریعا متوقف شود. وی خواستار موضع گیری جدید سیاست خارجی آلمان در برابر عربستان سعودی شده است.

وزارت امور خارجه آلمان درباره شرایط حقوق بشر در عربستان به شدت نگران است.

جمال خاشقجی نویسنده ۵۹ساله سعودی روز سه‌شنبه ۱۰ مهر (دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد. مقامات ترکیه بعد از انجام تحقیقاتی از قتل وی در کنسولگری خبر داده عربستان را مسئول آن دانستند که البته ریاض همچنان با حمایت‌های آمریکا دست داشتن در قتل این خبرنگار منتقد سعودی را رد می‌کند. اخیراً عربستان تنها خبر قتل خاشقجی را تأیید و اعلام کرده که عاملان را به مجازات خواهد رساند. ترامپ از ابتدای پرونده ناپدید شدن خاشقجی همواره در جبهه عربستان قرار داشته و از آن طرفداری می‌کرد.

دولت آلمان در واکنش به پرونده قتل “جمال خاشقجی همچنین اعلام کرده است که صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را کاملا متوقف کرده است.

وزارت اقتصاد آلمان سه شنبه اعلام کرد که همچنین هیچ گونه صادرات و یا کالاهای تسلیحاتی دیگر که صادرات آن قبلا تصویب شده است هم به عربستان تحویل داده نخواهد شد.

دولت آلمان اعلام کرده است که می خواهد دیگر کشورهای اروپایی را هم به در پیش گرفتن چنین اقدامی متقاعد کند که البته تا به حال در این راستا موفق نبوده است. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مخالف چنین اقدامی است.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر