5

قربانیان واتیکان، خواستار برکناری اسقف های پنهان کار شدند

  • کد خبر : 277226
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴

قربانیان رسوایی اخلاقی واتیکان روز چهارشنبه خواستار دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان شدند تا برکناری اسقف های پنهان کار در مورد سواستفاده های جنسی را از وی مطالبه کنند.

به گزارش افق آنلاین ، ۱۰ تن از قربانیان این رسوایی حدود سه ساعت با مقام های واتیکان دیدار کردند.

این دیدار یک روز قبل از آغاز نشست بی سابقه دوم اسفند ماه در واتیکان برای بررسی مساله رسوایی های اخلاقی در این نهاد انجام شد.

قربانیان سواستفاده جنسی در واتیکان گفتند که اسقف هایی که چنین موارد غیراخلاقی را پنهان کردند، باید از مقام خود عزل شوند، درست همانند افرادی که مرتکب سواستفاده جنسی شدند.

رهبر کاتولیک های جهان قرار است فردا (پنجشنبه) در نشست مهمی برای بررسی مساله رسوایی های اخلاقی در واتیکان، حضور یابد.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۸، سالی مصیبت بار را تجربه کرد، فردی که به دلیل بی توجهی به موارد غیراخلاقی در کلیساها، میراث خود را به ورطه تهدید کشاند.

اولین گام غلط پاپ، هم نشینی با کاردینال ها و اسقف های در مظان سوءظن و کم اهمیت جلوه دادن یا رد شایعاتی در مورد رسوایی های اخلاقی و سرپوش گذاشتن بر آن بود.

پاپ اوایل سال ۲۰۱۸ به شیلی سفر کرد، اما سفر وی تحت الشعاع رسوایی جنسی مقام های کلیسایی این کشور قرار گرفت، امری که اعتراض های بی سابقه ای را علیه وی رقم زد.

فرانسیس دستکم در آغاز دوره تصدی گری اش در منصب پاپ، مایل به چشم پوشی از رسوایی های اخلاقی گذشته یا سرپوش گذاشتن بر ادعاها بود، مشروط بر اینکه افراد متخلف آن را جبران کرده باشند.

فرانسیس در زمان برعهده گرفتن منصب پاپ، این عبارت مشهور را بر زبان آورد: «من که باشم که قضاوت کنم». این عبارت در مورد یک کشیش همجنس باز به کار برده شد که پاپ وی را به رغم متهم شدن به رسوایی اخلاقی، به مقام مشورتی عالی رتبه منصوب کرد.

چنانچه فرانسیس در آغاز عهده دار شدن منصب پاپ، موارد غیراخلاقی مشاورانش را با دید موشکافانه تری قضاوت می کرد، شاید می توانست در سال ۲۰۱۸ از اعتبار بالاتری برخوردار باشد.

یکی از افرادی که ماجرای رسوایی اخلاقی اش جنجال زیادی به پا کرد، «تئودور مک کاریک» کاردینال پیشین آمریکایی بود که پاپ فرانسیس مجوز بررسی کامل و دقیق اسناد واتیکان در مورد کم و کیف ارتقا مقام او را به رغم متهم شدن اش به رسوایی اخلاقی، صادر کرد.

گزارش ها حاکی است که واتیکان از سال ۲۰۰۰ در مورد اعمال فشار بر دانشجویان رشته های مذهبی از سوی مک کاریک برای برقراری رابطه جنسی با آنها، مطلع بوده است.

خبرگزاری رویترز با استناد به سندی منتشر شده گزارش داد که سفیر پیشین آمریکا در واتیکان گفته است پاپ فرانسیس طی چند سال از ماجرای رسوایی اخلاقی کاردینال پیشین آمریکایی خبر داشته، اما اقدامی در مورد آن انجام نداده است.

مک کاریک یکی از رهبران مذهبی متخلفی است که با رسوایی اخلاقی، به بحث و جدل در مورد حضور مردان همجنس باز در میان کشیشان کلیسای کاتولیک رم دامن زد.

لغزش مک کاریک، کلیساهای آمریکا را در بهت و حیرت فرو برد، زیرا وی طی دهه ها یکی از رهبران مذهبی محترم و معتمد پاپ ها و روسای جمهوری این کشور بود.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=277226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر