2

به زودی قیمت جهانی نفت از مرز ۱۵۰ دلار عبور می‌کند.

  • کد خبر : 28274
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸

در حال حاضر تقاضا برای خرید نفت از ایران در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از احتمال توقف صادرات نفت ایران به سایر کشورهای اروپایی در صورت ادامه رفتارهای خصمانه آنها در قبال ایران خبر داد و اعلام کرد: به زودی قیمت جهانی نفت از مرز ۱۵۰ دلار عبور می‌کند.

احمد قلعه‌بانی امروز در حاشیه امضای قرارداد توسعه سه میدان نفتی در جمع خبرنگاران درباره درخواست اخیر یونان برای ادامه واردات نفت از ایران، گفت: در حال حاضر تقاضا برای خرید نفت از ایران در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه به تازگی به برخی از پالایشگاههای اروپایی اعلام شده است که باید قراردادهای ۳ تا ۵ ساله برای خرید نفت از ایران امضا کنند، تصریح کرد: برخی از دولت‌های اروپایی، خود اقدامات خصمانه را آغاز کرده‌اند و این کشورها باید پاسخگوی بازی‌ای که آغاز کرده‌اند به مردم خود باشند.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه ایران در تاریخ ۱۰۳ ساله کشف نفت، هیچگاه از طلای سیاه به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده نکرده است، بیان کرد: ماه گذشته قیمت جهانی نفت حدود ۱۰۲ دلار بوده است که در حال حاضر با ادامه تصمیمات خصمانه برخی از کشورهای غربی، بهای جهانی نفت به بیش از ۱۲۰ دلار افزایش یافته است.

نفت ۱۵۰ دلار می‌شود

قلعه‌بانی در پاسخ به این سئوال مهر که پیش‌بینی شما از افزایش قیمت جهانی نفت چیست توضیح داد: قیمت نفت قابل پیش‌بینی نبوده؛ اما وضعیت فعلی بازار نشان می‌دهد که احتمال افزایش قیمت جهانی نفت به بیش از ۱۵۰ دلار وجود دارد.

شرط جدید ایران برای فروش نفت به اروپا

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سئوال دیگر مهر، خواستار امضای قراردادهای بدون پیش شرط با برخی از کشورهای اروپایی برای ادامه صادرات نفت خام ایران شد و افزود: تا پیش از تحریم‌های خصمانه اتحادیه اروپا، ایران روزانه حدود ۵۱۵ هزار بشکه  نفت به اروپا صادر می‌کرد که در حال حاضر، صادرات نفت ایران به این کشورها کاهش یافته است.

احتمال قطع صادرات نفت به ۶ کشور اروپایی

وی همچنین درباره احتمال قطع صادرات نفت سایر کشورهای اروپایی همچون اسپانیا، هلند، یونان، آلمان، ایتالیا و پرتغال پس از انگلیس و فرانسه در پاسخ به مهر گفت: قطعا اگر اقدامات خصمانه برخی از کشورهای دیگر اروپایی ادامه یابد، صادرات نفت به این کشورها قطع خواهد شد.

قلعه‌بانی همچنین از آمادگی ایران برای امضای قراردادهای جدید فروش نفت به کشورهای اروپایی در صورت کنار گذاشتن اقدامات خصمانه آنها خبر داد و یادآور شد: همزمان با کاهش صادرات نفت ایران به اروپا، فرصتی برای بازیابی مخازن هیدروکربوری و افزایش تولید صیانتی نفت در ایران فراهم شده است.

معاون وزیر نفت همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره توافق جدید نفتی مقامات ایران و چین  پکن با اظهار بی‌اطلاعی از این تحریم‌ها اعلام کرد: بنده در این دوره از مذاکرات نفتی در چین حضور نیافته‌ام و از نحوه توافق‌های انجام گرفته، بی‌خبرم.

پیام نفتی ایران برای اوپک

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر اینکه پیام شما برای برای از کشورهای عضو اوپک به ویژه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس که برای تصاحب بازارهای نفتی ایران خیز برداشته‌اند، چیست گفت: کشورهای عضو اوپک باید از نفت به عنوان یک ابزار سیاسی علیه سایر کشورهای عضو این سازمان استفاده نکنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با این خط و نشونها فعلا خوشبحال همه صادر کنندگان نفت شده غیر از ایران که نه میتونه پولشو بگیره و نه میتونه بجای پول نفت کالای دلخواه وارد کنه و باید هرچی خریدار دیکته میکنه قبول کنیم…البته اخبار اینچنینی مصرف داخلی خوبی دارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر