3

اختلاف‌افکنی بین اصولگرایان روش همیشگی دشمن است

  • کد خبر : 28333
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰

هیچکس در آینده خود امنیت سیاسی و بین‌المللی ندارد، چه موافق حکومت باشند و چه مخالف.

رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا با بیان اینکه آرایش (یا متأسفانه “آرایشها”‌ی) موجود اصولگرایان هم امیدوارکننده است به شرطی که موضوع را ساده‌لوحانه و خوشباورانه در نظر نداشته باشیم، گفت: دوستان روحانی بزرگواری که در این مقطع پیشرو و راهنما شده‌اند می‌توانند کار انتخابات و فهرست نامزدها را ان‌شاء‌الله به سامان برسانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای از اعضای شورای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۷ و نماینده نخستین دوره مجلس شورای اسلامی بود و هم اکنون به عنوان یک فیلسوف و مجتهد عهده‌دار ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا است.

آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای در گفت‌وگویی مشروح با خبرگزاری فارس به راهکارهای حضور حداکثری مردم در انتخابات، وحدت اصولگرایان و حضور اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی در مجلس پرداخته است که متن این مصاحبه به شرح ذیل است:

فارس: چه راهکارهایی برای افزایش مشارکت در انتخابات آتی مجلس وجود دارد؟

آیت‌الله خامنه‌ای: خوشبختانه ملت بزرگوار و هوشمند ایران انقلابی به خوبی احساس می‌کند که در تعیین سرنوشت خود و کشور نقش دارد و می‌داند که به سهم خود و به اندازه رأی خود با شرکت در انتخابات دوام و قوام نظام کشورش کمک می‌کند امّا در عین حال برای اینکه حداکثر افراد ملت در انتخابات مشارکت کنند باید علاوه بر داشتن احساس مذکور و نیاز به مشارکت و در صحنه بودن، چند چیز مهم هم مورد توجه قرار گیرد.

اهمّ این مسائل عبارت است از احساس صداقت مردم از مسئولان و رضایت آنها از دولت و قوا دستگاه‌های دیگر ـ همچنین اطلاع رسانی صریح به مردم از اوضاع و مشکلات مالی و سیاسی حکومت و اجازه همفکری و همدردی مردم با مسئولان ـ و نکته بسیار مهم دیگر ابراز لیاقت دولت در رفع گرانی و فقر و مشکلات خانواده‌هاست.

*مشارکت مردم در انتخابات تنها تضمین امنیت خارجی و داخلی یک ملت است

فارس: تأثیر مشارکت حداکثری بر وجهه بین المللی جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه است؟

آیت‌الله خامنه‌ای: مشارکت مردم و در صحنه و عرصه سیاسی بودن افراد ملت تنها تضمین امنیت خارجی و داخلی یک ملت است؛ در جامعه‌ای که مردم منزوی و خانه‌نشین و بی‌اعتنا به امور کشور باشند هیچکس در آینده خود امنیت سیاسی و بین‌المللی ندارد، چه موافق حکومت باشند و چه مخالف.
اگر خدای ناکرده دشمنی از بی‌تفاوتی ملتی سوء استفاده کند و بعناوین مختلفی ـ مانند آنچه در عراق و افغانستان اتفاق افتاد ـ به کشوری مسلط شود، دولت و ارتش غالب و مسلط به هیچکس رحم نمی‌کند و فجایعی در آن اوضاع روی می‌دهد و جنایاتی اتفاق می‌افتد که در آن دو کشور و حتی پاکستان که دوست و هم‌قدم امریکا بود، اتفاق افتاد.

وقایعی مانند حمله هر روزه به یک محله و قتل بی‌گناهان و تجاوز به زنان و دختران و یا کشتن آنها به بدترین وضع سال‌ها از وقایع عادی آن ملت خواهد بود؛ حتی ایالات متحده در ژاپن و کره و کشورهای دوست دیگرش هم سبب نا امنی خانواده‌ها و ثروت‌های ملی و شرف و آبروی ملت آنها است.

هر بلا و فتنه و تجاوزی که از قدیم و جدیم به ایران وارد شده و استقلال کشور را بر باد داده و مغول و قبل از آنها بر ایران مسلط شده‌اند به سبب بی‌تفاوتی و انزوای افراد ملت بوده و هر وقت ملت ایران دشمن را خوار و ذلیل از کشور بیرون کرده به علت اتحاد و اتفاق و در صحنه بودن او بوده است.

*آرایش‌های موجود اصولگرایان امیدوارکننده است

فارس: وضعیت فعلی اصولگرایان و آرایش و گروه‌بندی‌های آنها را چگونه ارزیابی می‌کنید و بحث وحدت اصولگرایان را تا چه اندازه‌ای ضروری می‌دانید؟

آیت‌الله خامنه‌ای: اصولگرایی، اصولاً معنای جامعی دارد و عملاً باید همه کسانی را که به اصول و ارکان نظام جمهوری و اسلامی ایران اعتقاد جازم و التزام عملی دارند و عملا یا در اظهار نظرات سیاسی خود از آن اصول تخلف نکرده‌اند، اصولگرا دانست و چتر و سقفی بزرگ نه محدود برای این افراد در نظر گرفت.

آرایش (یا متأسفانه “آرایش‌ها”‌ی) موجود اصولگرایان هم امیدوارکننده است به شرطی که موضوع را ساده‌لوحانه و خوشباورانه در نظر نداشته باشیم؛ مردم به روحانیت خوشبین هستند و در طول دوران بعد از انقلاب بیشتر موضعگیری‌ها و تشخیص‌ها و پیشنهادهای آنها به مردم درست و صادقانه و بی‌ریب بوده، دوستان روحانی بزرگواری هم که در این مقطع پیشرو و راهنما شده‌اند تجربه سیاسی و اجتماعی دارند و می‌توانند کار انتخابات و فهرست نامزدها را ان‌شاء‌الله به سامان برسانند.

البته باید توجه داشت که دشمنان خارجی ما هم برای نفوذ و تخریب راه‌های پیچیده‌ا‌ی دارند و از حسن ظن افراد مؤمن و معرفی کنندگان نامزدها گاهی سوء استفاده می‌کنند این است که در این شرایط بعضی دقت‌ها ضروری است؛ چون در صورت اشتباه معرفی کنندگان نامزدها به مردم و ورود افراد مناسب به مجلس تبعاتی سوئی برای آنها خواهد داشت و بدبینی احتمالی رأی دهندگان بدرقه معرفی کنندگان خواهد بود.

فارس: نظر جنابعالی در خصوص خطر حلقه انحرافی و برخی از اصلاح‌طلبان چیست؟

آیت‌الله خامنه‌ای: گروه‌ها و جریان‌های مخالف از هر قبیل تلاش دارند که در مجلس شورای اسلامی جا و موقعیتی بدست بیاورند،‌ اما بفرض امکان نفوذ آنها از راه معرفی نامزدهای گمنام محلی در شهرستان‌ها یا افراد به ظاهر ولایی و اصولگرا، امکان تحقق یک گروه مؤثر و خطرناک در مجلس بسیار ضعیف است و خود آنها هم امیدی ندارند فقط سعی‌شان بر این است که در مجلس بلندگوئی داشته باشند و اظهار حیات بکنند اگر چه اینگونه آثار ظاهری حیات مثل صدایی است که بعد از مرگ از مرده برخیزد.

*اختلاف بین اصولگرایان یکی از روش‌های رایج دشمن است

فارس: با توجه به توطئه دشمنان مبنی بر دامن زدن به اختلافات داخلی به ویژه در جریان‌های ارزش‌مدار و زیر سؤال بردن انتخابات توصیه شما به مردم و مسؤلان چیست؟

آیت‌الله خامنه‌ای: مسلماً دشمن از همه روش‌های خود استفاده خواهد کرد، یکی از روش‌های رایج ایجاد اختلاف بین اصولگرایان یا دامن زدن به آن اختلافات است،‌ آنچه که به این کار دشمن کمک می‌کند و آن را می‌شود معاونت بر جرم تلقی کرد، ‌اتبّاع هوا و پیروی شیطان، یعنی رویکردی فردگرایانه و خودخواهانه به موضوع انتخابات و توجه محض به منافع شخصی یا گروهی است.

هیچ چیز در انقلاب بدتر از برهم زدن وحدت ملت نیست و راه جلوگیری آن است که اگر منافع شخصی خود را حاصل ندیدند لگد به وحدت نزنند و به خدای حاضر و ناظر و به خوشنامی خود فکر کنند و از صف خارج نشوند، و انتخابات را زیر سؤال نبرند، بلکه بر عکس به افرادی که رأی آورده‌اند تبریک بگویند و خود و همه را پیروز انتخابات بدانند؛ زیر سؤال بردن یک انتخابات قانونی فقط میتواند کمک به دشمنان و کمک و تغذیه رسانه‌های دشمن باشد.

روش منطقی همین است نه سنگ به باروی مجلس زدن و آنرا لق و کم اعتبار کردن؛ البته مسئولان انتخابات هم باید درست و قانونی و خدایی عمل کنند تا جایی برای زیر سؤال بردن اقدامات انتخاباتی مسئولان، باقی نگذارد.

فارس: عده‌ای از اصلاح‌طلبان، فتنه‌گران و رادیکال‌های سابق همواره دم از تحریم انتخابات می‌زنند هر چند به ظاهر نشان نمی‌دهند و یا مثل آقای خاتمی برای انتخابات شرط می‌گذارند آیا تحریم در انتخابات جواب می‌دهد؟

آیت‌الله خامنه‌ای: تحریم انتخابات در جایی عملی سیاسی محسوب می‌شود که جناح یا جریانی قانونی و فعال و مؤثر آن را انجام دهد؛ مثلاً در کشورهای چند حزبی یک حزب قانونی که در سطح کشور میلیون‌ها عضو دارد، به دلیل سوء‌ظن به رفتار دولت و برای نشان دادن غیر قانونی بودن انتخابات، آن را تحریم می‌کند تا در عمل غیر قانونی او شریک نباشد.

*تحریم بعد از فتنه سال ۸۸ یک عمل فکاهی و خنده‌آور شده است

در کشور ما گاهی تحریم به معنی قهر و لج کودکانه است ولی تحریم بعد از فتنه سال ۸۸ یک عمل فکاهی و خنده‌آور شده مثل قهر کردن گربه از گوشتی است که به دستش نمی‌رسد و از نظر سیاسی بی‌معنی و بدون مفهوم است.

شاید به همین دلیل عملاً اعضای خانه فتنه جرئت نکردند صریحاً انتخابات را تحریم کنند و به باری و هر جهت گذراندند،‌ چون می‌دانند که تحریم آنها سبب تشویق بیشتر مردم می‌شود و تأثیری جز خفت بین‌المللی و اثبات لاوجودی آنها ندارد؛ از طرفی می‌خواهند چند عضو و سخنگو در داخل مجلس داشته باشند و این با تحریم نمی‌سازد و از طرفی نمی‌خواهند مجلس و انتخابات آن را قبول کرده باشند این است که ضد و نقیض حرف میزنند و هر یک به طرفی می‌کشند.

فارس: با توجه به اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین انتخابات پس از فتنه ۸۸ است برای تبدیل نشدن آن به چالش امنیتی چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

آیت‌الله خامنه‌ای: موضوع امنیت مخصوصاً برای کشور و نظام ما یک موضوع فوق اهمیت است و باید وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خود را فارغ از خطر ندانند و بحمدالله در حد توان خود تا کنون این وظیفه را انجام داده‌اند.

* ناامنی در انتخابات امسال به صورت بروز اغتشاش و چالش می‌تواند باشد

ناامنی در دوره انتخابات امسال دو گونه می‌تواند باشد اول، بروز اغتشاش به وسیله اشرار مزدور ذخیره‌ای که دشمنان در کشور ما مخصوصاً در تهران دارند و برای اینگونه اغتشاش‌ها ذخیره و نگهداری و تأمین شده‌اند.

این اغتشاش‌ها بیشتر برای تهیه خوراک رسانه‌های دشمن و ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی و صنفی در حوزه‌ها و بالاخره برای ابطال برخی از صندوق‌ها و تسویه حساب‌های شخصی و گروهی است؛ جلوگیری از این گونه ناامنی راه مشخّص دارد و چندان دشوار نیست.

امّا دوم، احتمالاً به صورت چالش‌های کلان و وسیع است که بیشتر ممکن است در استان‌ها و شهرهای مرزی انجام گیرد و با نفوذ تدریجی افراد مزدور مسلح و جایگیری آنها در آرایش پیش‌بینی شده، دامنه اغتشاش را بالا ببرند و مناطقی را کانون آشوب افراد مسلح بسازند تا مثلاً ارتش مجبور به دخالت شود و از اینجا مایه تبلیغات خصمانه فراهم شده باشد.

مهم در پیشگیری این حوادث علاوه بر مراقبت و آمادگی نیروهای مربوطه، باید در رسانه‌ها به مردم هشدار داده شود که هم کمک اطلاعاتی بکنند و هم دستخوش نقشه‌های دشمن نشوند؛ اتکّال به خداوند متعال و حسن نیت هوشیاری مسئولان بحمدالله تا کنون ملت را از خطرات حفظ کرده و در آینده هم ان‌شاء‌الله حفظ خواهد کرد.

گفت‌وگو از سیده فاطمه موسوی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر