2

رستم قاسمی:سیاست بلدم اما علاقه ای به کار سیاسی ندارم

  • کد خبر : 7671
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱

رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت در نشست کمیته های سه گانه و اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که شنبه شب با حضور دبیر کل این تشکل برگزار شد گفت: سیاست بلدم اما علاقه ای به کار سیاسی ندارم و دوست دارم در جایی باشم که بدون کار سیاسی و جناحی به مردم خدمت […]

رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت در نشست کمیته های سه گانه و اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که شنبه شب با حضور دبیر کل این تشکل برگزار شد گفت: سیاست بلدم اما علاقه ای به کار سیاسی ندارم و دوست دارم در جایی باشم که بدون کار سیاسی و جناحی به مردم خدمت کنم.

وی با بیان اینکه سرباز بی چون و چرای ولایت هستم گفت: در امور انرژی و نفت فعالیت های مختلفی داشتم و از رده های پایین در حوزه نفت کار کرده ام.

وی با بیان اینکه در حوزه پتروشیمی و گاز نیز فعالیت های مختلفی را انجام داده ام گفت: بزرگترین فازهای پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و تحت مدیریت بنده انجام شده است.

قاسمی تاکید کرد: نفت با چالش های جدی مواجه است. مسائل داخلی نفت را می دانم و تلاش خواهم کرد آن را برطرف کنم.

وی به میادین مشترک کشورمان اشاره کرد و گفت: از میادین مشترک شناخت کافی دارم و در حال حاضر در میدان مشترک گازی پارس جنوبی برداشت قطری ها از کل گاز ایران بیشتر است که در حال حاضر در برنامه ای که به مجلس ارائه داده ام تصریح کرده ام که طبق برنامه ما برداشت گاز از این میدان مشترک به ۴ برابر موجودی خواهد رسید.

وزیر پیشنهادی نفت جمع آوری گازهای همراه و استفاده صیانتی از میدان های موجود نفتی و گازی را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و گفت: دیپلماسی انرژی باید تقویت شود.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیون تن محصول خام در کشور تولید می شود گفت: قرار است این تولید به ۱۰۰ میلیون تن برسد.

وی با بیان اینکه باید سازوکاری ایجاد کنیم که سازندگان و پیمانکاران نفتی بتوانند از پول ارزان استفاده کنند گفت: باید با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی به این امر کمک کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی با اشاره به چگونگی دعوت از خود برای تصدی وزارت نفت و انتخاب همکاران خود در این وزارتخانه گفت: تعامل خوب و مثبتی با رئیس‌جمهور دارم افراد کارآمد و متخصصی را پیشنهاد می‌کنیم و رئیس‌جمهور با توجه به اختیاراتی که دارد آنها را تصویب می‌کند. دولت با بنده همراه است و به دلیل اینکه به تکلیف خود عمل می کنم هیچ گونه دغدغه و نگرانی از آینده ندارم و به عنوان حافظ انقلاب نمی گذاریم هیچ جریانی وارد نفت شود.

وزیر پیشنهادی نفت تاکید کرد: در بخش منابع انسانی هیچ مشکلی نداریم و حتی در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی که توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شد به عنوان مرجع مورد حمایت وزارت نفت است.

وی با بیان اینکه در پروژه پارس جنوبی وقت تحقیقات و پژوهش پایان یافته است گفت: باید از هر جای دنیا که امکان دارد نیرو بیاوریم تا برداشت خود در پارس جنوبی را افزایش دهیم.

قاسمی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم پروژه های نفتی و گازی با مشکل مواجه شود گفت: باید با کمک از مجلس و انتشار اوراق مشارکت هر چه سریعتر پروژه ها به اتمام برسد.

وزیر پیشنهادی نفت گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء همواره پیمانکار خوبی بوده است اما کافی نیست و من امیدوارم بتوانم از توان های بیشتری استفاده کنم.

وی در پایان تاکید کرد: ما با هر جریان انحرافی سودجو که بخواهد منافعی از نفت را ببرد مقابله می کنیم و بنا است ما افراد را به دولت پیشنهاد کنیم و دولت نیز طبق ضوابط خود تعدادی از آنها را انتخاب کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر