1

صادق زیباکلام:باید کم‌کم یاد بگیریم که رأی دادن را یک امر شخصی تلقی کنیم.

  • کد خبر : 29204
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲

رأی دادن یک امر مخفی است و شما اگر اجازه دهید اظهارنظری نمی‌کنم.

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا امروز برای شرکت در انتخابات مجلس پای صندوق رأی حاضر شدید یا خیر؟ گفت: رأی دادن یک امر مخفی است و شما اگر اجازه دهید اظهارنظری نمی‌کنم.

وی افزود: بنده امروز در حوزه انتخاباتی حسینیه ارشاد حاضر شدم تا با تلویزیون الجزیره درباره انتخابات ایران مصاحبه کنم.

زیباکلام در پاسخ به این سؤال که حضور مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی کردید؟ گفت: در انتخابات ۲۲ خرداد سال ۸۸ به حسینیه ارشاد رفته بودم و جمعیتی که در آن روز دیدم با جمعیتی که امروز در حسینیه ارشاد حضور داشتند، قابل مقایسه نبود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جمعیت حاضر در حسینیه ارشاد در ۲۲ خرداد سال ۸۸ خیلی بیشتر از جمعیت امروز بود.

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره شرکت آقای خاتمی در انتخابات امروز چیست؟ گفت:‌برای بنده پیامکی آمد مبنی بر اینکه آقای خاتمی به همراه برادرش در انتخابات شرکت کرده و هر دو رأی داده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: بنده از این خبر خیلی شگفت‌زده نشدم برای اینکه با شناختی که از آقای خاتمی دارم شرکت وی در انتخابات امروز برای من تعجب برانگیز نبود اما نمی‌دانم صحت و سقم این خبر چقدر است.

زیباکلام خاطرنشان کرد: آقای خاتمی هیچ‌گاه نگفته بود که در انتخابات شرکت نکنید و در انتخابات شرکت نخواهم کرد و یا انتخابات را تحریم می‌کنم. آنچه که خاتمی گفت این بود که اصلاح طلبان در انتخابات آتی به صورت فردی و یا لیستی هیچ نامزدی نخواهند داشت.

استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که بالاخره آیا شما در انتخابات امروز شرکت کردید یا خیر؟ گفت: آنچه می‌توانم به شما بگویم این است که رأی دادن همیشه یک امر خصوصی و شخصی است و باید کم‌کم یاد بگیریم که رأی دادن را یک امر شخصی تلقی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ بنده امروز در حسینیه ارشاد برای مصاحبه با تلویزیون الجزیره حاضر شدم که در این مکان سرلشکر رضایی، حسن بیادی و حجت‌الاسلام پناهیان نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به نام خدا صحبتهای این استاد علوم سیاسی مرا یاد یک ضرب المثل دوستانه انداخت که می گفتند کدخدای ده که مرغابی بود جوجه هایش کله زیر آبی بود وقتی یک استاد دانشگاه آنهم به قول شما از جنس اصلاح طلب در باره رای دادن چنین بیندیشد وای به حال دانشجویانی که زیر دست اینها پرورش می یابند .اگر رای دادن شخصی می بود چگونه باعث عزت وسربلندی نظام می شد .این آقا هنوز یاد نگرفته است آنچه شخصی است به چه کسی رای دادن است! نه خود رای دادن !.البته مدیران محترم سایتها وخبر نگاران محترم باید توجه کنند که مردم به دستور امام (ره)وبر مبنای طرحی که ایشان برای نظام دادند به میدان آمدند وان شاء الله تا آخر هم هستند مقام معظم رهبری هم راه امام را برای رسیدن نظام به هدف دنبال می کنند در این راستا سلیقه هایی متفاوت وجو دارد که باید بیایند ومطرح هم بشوند .اما گفته اند تفاوت سلیقه نه اینکه نظری متزاد ومقابل نظر امام ورهبری هم حق جولان دادن دارد .پس مدیران عزیز رسانه هاوسایتها اگر مشکلی ندارندباید از انعکاس هر مطلبی خود داری کنند .بخصوص نظر افراد مشکل دار را !!ان شاء الله که قانون به جایی برسد که نظارت بر مطالب رسانه ها وسایتها منطبق با دستورات اسلام ودر راستای هدف مقدس جمهوری اسلامی باشد .سربلند باد ایران اسلامی .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر