0

هیوندا i20: یک خودرو کم مصرف شهری

  • کد خبر : 294280
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

همیشه جوانان از خود سوال می کنند چه خودرویی بخریم؟

شاید در نگاه اول بگویید خوب معلو م است با توجه به قیمت روز خودرو هر کس به اندازه بودجه مالی خود، خودروی مورد علاقه اش را می خرد.

اما فرض بر این است که شما بودجه مناسبی برای خرید خودرو دارید در این صورت می خواهید چه اتومبیلی بخرید؟ هیوندای i20 یک خودروی هاچک بک مناسب برای جوانان است. شاید کمتر کسی است که این خودروی زیبا را ببیند و به آن علاقه مند نشود. هیونداییi20  را خودروسازی کره‌ای هیوندایی تولید می کند و طبعا در میان خودروسازی های دنیا از مقام و اعتبار بالایی برخوردار است. محصولات این شرکت در دنیا بسیار پر فروش است و در ایران هم  مردم استقبال خوبی از محصولات این شرکت کردند.

شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندا در تمام طول سال های فعالیت خود بر آن بود تا حضور خوبی در بازار های خودروی جهان داشته باشد و برای همه سلیقه ها از لوکس تا اسپرت و از شاسی بلند تا کراس اور و هاچ بک تولید کند و بتواند به نیازهای طبقات مختلف مردم جهان پاسخ دهد و در انجام این رسالت سیاست گذاری تقریبا در دنیا موفق بوده است.

شرکت آسان موتور در ایران برای اولین بار خودرو هیوندایی i20 را وارد بازار ایران کرد  که  در همان ابتدا با استقبال ایرانی ها روبرو شد. اما چندی بعد شرکت کرمان موتور به فکر مونتاژ این خودروی زیبا افتاد تا با تغییراتی قیمت آن را هم کاهش دهد.

هیوندای  i20یک خودرو کم مصرف شهری است که به دلیل اقتصادی بودن و ابعاد مناسب و طراحی زیبا در بین جوانان و خانواده‌های کم جمعیت طرفداران زیادی دارد.هیوندایی i20خودرو جوان پسند کره‌ای امتیازهای زیادی دارد که می تواند نظر هر جوان خوش سلیقه ای را جلب کند .

 

فیس لیف جدید هیوندای i20 با اولین نمونه‌ای تولید شده آن تفاوت‌های بسیاری دارد، از جمله تغییراتی که در فیس‌لیفت جدید هیوندای i20 شاهد آن هستیم. تغییراتی در طراحی خارجی این خودرو است. طراحان کمپانی هیوندای در فیس‌لیف جدید هیوندای i20 تغییراتی در گرافیک چراغ‌های جلو، درب کاپوت، جلوپنجره، چراغ‌های مه شکن و آینه ها ایجاد کرده اند. همچنین در فیس لیفت جدید این خودرو نمای جانبی آن زیباتر شده است، وجود دو خط موازی که از قسمت لبه‌ی چراغ جلو تا چراغ پشتی ادامه یافته است به این زیبایی کمک شایانی کرده است.

با توجه به قیمت دلار و  قیمت محصولات کرمان خودرو هیوندایی i20 گرچه امروز برای یک جوان شاید کمی گران باشد اما اگر به دنبال کیفیت هستید فراموش نکنید که این خودرو می تواند بسیاری از نیازهای خودرویی شما را بر آورده کند.

طراحی زیبا و قشنگ این خودرو می تواند نظر هر کس را به خودش جذب کند. همچنین کم مصرف بودن هم یک امتیاز فوق العاده برای این خودرو زیباست. شما کیلومترها  راه می روید اما بسیار بنزین کمی مصرف می کنید. به قول راننده های قدیمی هیوندایی i20 یک خودروی بسیار خوشدست است . وقتی پشت فرمان می نشینید اصلا احساس خستگی نمی کنید. انگار روی مبل خانه تان نشسته اید و در حال تماشای پست های اینستاگرامی هستید. ضمنا شتاب این خودرو هم فوق العاده است. خیلی از جوانان شتاب گیری برای آنها بسیار مهم است از این رو این خودرو کاملا به خواسته های جوانان در طراحی و زیبایی و سرعت و راحتی جواب می دهد.

از نکات عالی هیوندای i20 که به محض نشستن پشت فرمان متوجه می‌شوید، همین فضای کافی با توجه به کلاس بدنه است. گرچه برخی معتقدند که شیب صندلی چندان خوب نیست و انگار راننده خبر دار نشسته اما راننده می تواند  از فضای بسیار مناسب جلوی زانو و بالای سر، استفاده کند.

صندوق عقب، حجم مفید قابل قبولی دارد و با عرض بیش از یک متر و امکان خواباندن صندلی‌ها عقب، وسایل بزرگی را در خود جای می‌دهد، البته کف صندوق کمی تورفتگی دارد که می‌تواند بلند کردن اقلام سنگین از این قسمت را دشوار کند.

همچنین، باید قبول کنیم که  نمای بیرونی i20 با توجه به چراغ‌های جدید در جلو و عقب، خیلی زیباست؛ اما در فضای داخلی،  متاسفانه  کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

نسخه‌هایی که از هیوندای i20 به ایران وارد شده‌اند  از نظر تعداد آپشن‌ها، تقریبا کامل به حساب می‌آیند. درحالی‌که نسخه‌ی پایه از این خودرو، فاقد نمایشگر لمسی است و صرفا با سیستم ساده‌ی پخش CD و سرگرمی‌های صوتی ارائه می‌شود، مدل‌های کامل‌تر دارای مانیتور ۷ اینچی سازگار با زبان فارسی همراه با امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و درگاه‌های USB و AUX خواهند بود. این نسخه از i20، با داشبورد و صندلی‌های دورنگ قابل خرید است که تقریبا تمام نمونه‌های واردشده به ایران، همراه ترکیب سیاه و ارغوانی هستند.

اگر در مقام مقایسه بر بیاییم این خودرو در مقایسه با  خودروهای چینی های بسیار عالی است و عملکرد خیلی خوبی تا کنون داشته است.

شرکت سازنده هیوندایی i20 به فکر بزک کردن نبوده و نیست به همین خاطر مثل خودروهای چینی پر از آپشن نیست اما آن چه دارد با کیفیت و عالی است و رضایت هر کس را جلب می کند.

هر وقت قصد خرید خودرو داشتید کمی مطالعه و بررسی کنید حتی اگر  مثل ما خودرو ی مورد علاقه شما هیوندایی i20 باشد چرا که این خودرو با این که خیلی در طراحی و راحتی زبانزد است اما با توجه به سلیقه های متفاوت جوانان گاهی این آپشن ها رضایت آنها را جلب نکند. به همین خاطر قبل از خرید کاملا این خودرو  را شناسایی کنید و حتی با آن چند کیلومتری برانید تا خودرویی بخرید که در آن احساس راحتی کنید.

این نکته را فراموش نکنید که شما باید ساعت ها و روزها و ماه ها پشت فرمان این خودرو بنشینید بنابراین شرط لازم و کافی رضایت شماست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=294280

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر