به گزارش ایکوپرس، کسب گواهی نامه سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان (ISO10002:2004) حاصل اجرای برنامه هدفمند مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان در شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) است.
بنابراین گزارش، ارایه راهکارهای مناسب برای افزایش رضایت مشتریان، ایجاد رویکرد مشتریگرایی در سازمان و ارتباط دو سویه با مشتریان، از جمله اقدامات انجام شده در حوزه رضایت مشتریان آپکو از سال گذشته بوده و رسیدگی سازمان یافته و سریع به شکایات و درخواست ها و در نهایت رفع ریشهای علل شکایات، از جمله مزایای این سیستم است.
این گزارش حاکی است، دانش بالای منابع انسانی، توسعه چشمگیر شرکت در سه سال اخیر و رویکرد مدیریت به خواسته مشتریان از نقاط قوت آپکو در این ممیزی بوده که در سایه آن در ممیزی مجدد از سوی شرکت توف نورد، گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت (ISO9001:2008) آپکو که در سال ۸۷ اخذ کرده بود، برای یک دوره سه ساله دیگرتمدید شود.
از جمله مزیت های این سیستم ، می توان به بهبود ساختار سازمانی، مستندسازی فرآیندهای شرکت، تهیه و تدوین مستندات فنی و رویههای اجرایی و ایجاد بهبود در سطح کیفیت خدمات و محصولات اشاره کرد.