3

زلنسکی: برخی بندهای توافقات مینسک به ویژه بندهایی که مرتبط با کنترل مرزی هستند، باید تغییر یابند

  • کد خبر : 302577
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

من مطمئنم که می‌توانیم چیزهایی را تغییر دهیم و این کار را نیز خواهیم کرد زیرا تحت کنترل گرفتن مرزهای این منطقه (تنها) پس از انتخابات (در مناطق جدایی‌طلب) موضع ما نیست.

زلنسکی

رییس جمهور اوکراین معتقد است که برخی بندهای توافقات مینسک به ویژه بندهایی که مرتبط با کنترل مرزی هستند، باید تغییر یابند.

به گزارش افق آنلاین ، ولودیمیر زلنسکی، ریس جمهور اوکراین اظهار کرد: از توافق مینسک چهار سال می‌گذرد. همه چیز در زندگی ما تغییر می‌کند و ما این توافق را امضا نکرده‌ایم اما به عنوان دولت اوکراین باید شرایطی را که دولت در آن زمان بر سر آن توافق کرده، انجام دهیم. من مطمئنم که می‌توانیم چیزهایی را تغییر دهیم و این کار را نیز خواهیم کرد زیرا تحت کنترل گرفتن مرزهای این منطقه (تنها) پس از انتخابات (در مناطق جدایی‌طلب) موضع ما نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و ولودیمیر زلنسکی روز دوشنبه در چارچوب مذاکرات نرماندی در پاریس با یکدیگر دیدار و بر پایبندی به توافق مینسک تاکید کردند.

در آوریل ۲۰۱۴، پس از آن که کی‌یف نیروهای خود را برای سرکوب شورشی در منطقه دونتسک و لوهانسک علیه دولت تازه اوکراین اعزام کرد، جنگی داخلی در این منطقه به راه افتاد. در فوریه ۲۰۱۵، کی‌یف و شبه‌نظامیان به دنبال مذاکراتی که از سوی چهار رهبر چارچوب نرماندی در مینسک صورت گرفت، به آتش‌بس دست یافتند.

جمهوری خودخوانده دونباس، کی‌یف را به پایبند نبودن به این طرح صلح متهم کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=302577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر