3

پریگوژین پیشنهاد پوتین را رد کرد

  • کد خبر : 380846
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

به گفته رئیس جمهور روسیه فرمانده گروه واگنر پیشنهاد او را برای اجازه دادن به جنگجویانش برای خدمت در چارچوب واحدی در ارتش روسیه رد کرده است.

ولادیمیر پوتین گفت یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر پیشنهاد او را برای اجازه دادن به جنگجویانش برای خدمت در چارچوب واحدی در ارتش روسیه رد کرده است.

ابهام، این گروه را از زمان شورش کوتاه مدتش در روسیه در ماه گذشته احاطه کرده است، ولی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد معتقد است گروه شبه نظامی واگنر به رغم این که در نواحی تحت اشغال روسیه در منطقه دونباس همچنان حضور دارد، ولی دیگر در هیچ ظرفیت قابل توجهی در نبرد اوکراین مشارکت ندارد.

گروه واگنر، بزرگترین پیمانکار نظامی روسیه که حضور فعالی در جنگ اوکراین داشت، به دلیل تمرد از دستورات رهبری که حمل بر شورش علیه ستاد فرماندهی روسیه تلقی شد، نقش و جایگاه خود را در این کشور از دست داد. با این حال، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس با میانجیگری در این موضوع، باعث به پایان رسیدن اختلافات میان طرفین شد. از آن زمان بحث استقرار نظامیان گروه واگنر در بلاروس در محافل سیاسی باعث ایجاد نگرانی در شاخه شرقی سازمان ناتو شده است.

پریگوژین پیشنهاد پوتین را رد کرد
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر