3

نظام‌های مالی اروپایی، نظام اقتصادی جهان و وحدت سیاسی اروپا با تهدید روبه‌رو می‌شود.”

  • کد خبر : 3072
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱

بن برنانکی رئیس بانک مرکزی امریکا هشدار داده است که چنان‌چه راه حلی برای بحران اقتصادی یونان پیدا نشود، ثبات نظام مالی جهان با تهدید مواجه خواهد شد. رئیس بانک مرکزی امریکا چهارشنبه (۱ تیر) در جریان نشست خبری‌ که پس از جلسه سیاست‌های بانک مرکزی این کشور برگزار شد، در پاسخ به سئوالی درباره […]

بن برنانکی رئیس بانک مرکزی امریکا هشدار داده است که چنان‌چه راه حلی برای بحران اقتصادی یونان پیدا نشود، ثبات نظام مالی جهان با تهدید مواجه خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی امریکا چهارشنبه (۱ تیر) در جریان نشست خبری‌ که پس از جلسه سیاست‌های بانک مرکزی این کشور برگزار شد، در پاسخ به سئوالی درباره نظر وی در موضوع بحران اقتصادی یونان این اظهارات را بیان کرد.

برنانکی گفت: “اگر تلاش‌ها برای حل این بحران با شکست مواجه شود، نظام‌های مالی اروپایی، نظام اقتصادی جهان و وحدت سیاسی اروپا با تهدید روبه‌رو می‌شود.”

وی در ادامه، بحران اقتصادی یونان را یکی از تهدیدهای جدی حال حاضر جهان توصیف کرد.

رئیس بانک مرکزی امریکا تاکید کرد، اگر کشوری در پرداخت بدهی‌های خود کوتاهی کند، سپس بدون شک این امر در بازارهای اقتصادی جهان گسترش می‌یابد که تاثیر منفی شگرفی بر امنیت بازارها و در نتیجه بازار امریکا خواهد داشت.

برنانکی در ادامه تصریح کرد که بانک مرکزی امریکا در مذاکراتی که به منظور حل این بحران برگزار شده، نقشی نداشته ولی با همتایان اروپایی خود در ارتباط نزدیکی بوده و “به خوبی از روند مذاکرات مطلع” است.

برنانکی در پایان گفت ما بیشتر مسئله بحران یونان را دنبال و به خوبی اطمینان حاصل می‌کنیم که موسسات ما در ارتباط با بدهی‌های کشورهای بحران زده، در وضعیت قابل قبولی قرار داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3072

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر