2

فقط از طریق مذاکره با روسیه می توان ثبات، صلح و اعتماد را در اروپا ایجاد کرد

  • کد خبر : 309890
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

 امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در عین حال که انتقاد مسکو از عملکرد لهستان در جنگ جهانی دوم  را محکوم کرد، فاصله گرفتن اتحادیه اروپا از روسیه را «اشتباهی بزرگ» خواند.

مکرون: فاصله گرفتن اتحادیه اروپا از روسیه، اشتباهی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، مکرون روز سه شنبه گفت، روسیه تلاش می کند لهستان را به عنوان آغازگر جنگ جهانی دوم متهم کند.

افق آنلاین ، رئیس جمهور فرانسه در دیدار از لهستان، درباره خطر ظهور حافظه تاریخی تحریف شده هشدار داد و اظهار داشت، شاهدی رویکردی از روسیه هستیم که به دنبال ارائه تفسیر  جدیدی درباره جنگ جهانی دوم است که در آن لهستانی ها مقصر شناخته می شوند.

مکرون که در دانشگاه «یاگیلونیا» در شهر کراکوف لهستان سخنرانی می کرد، به دانشجویان لهستانی گفت، اروپا بدون یادآوری گذشته آن و دفاع از تاریخ آن در مقابل «تلاش ها برای تحریف» شکل نمی گرفت.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، مکرون در بخش دیگری از این سخنرانی تاکید کرد که روسیه بخشی از جغرافیای اروپا نیست و با توجه به آینده اتحادیه اروپا بعد  از خروج انگلیس از این اتحادیه، این کشور نباید منزوی شود.

وی افزود، فقط از طریق مذاکره با روسیه می توان ثبات، صلح و اعتماد را در اروپا ایجاد کرد.

مکرون همچنین گفت، نباید همه چیز را به روسیه واگذار کرد و در عین حال نباید اقداماتی را که این کشور انجام می دهد، نادیده گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آذر ماه (دسامبر) گفته بود اسنادی وجود دارد که نشان می دهد لهستان قبل از جنگ با آلمان نازی تبانی کرده بود و سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه نیز دیگر کشورها را به تلاش برای دروغگویی درباره نقش روسیه در یکی از  مرگبارترین درگیری ها متهم کرده بود.

نخست وزیر لهستان در مقابل ضمن محکوم کردن اظهارات پوتین، وی  را به دروغگویی و تحریف واقعیت‌های مربوط به جنگ جهانی دوم متهم کرد.

اسپوتنیک نوشت: روسیه و لهستان به تازگی همدیگر را درباره این  که چه کسی آغازگر جنگ جهانی دوم بوده است، متهم کره اند. این اتهامات پس از آن مطرح شد که پارلمان اروپا شهریور (سپتامبر) گذشته قطعنامه ای را تصویب کرد که در  آن بیان می شد توافق منع تعدی سال ۱۹۳۹ که بین جماهیر شوروی سابق و آلمان نازی امضا شده بود به آغاز جنگ جهانی دوم منجر شد. پوتین قویا این ادعا را رد کرده و تاکید دارد که شوروی سابق تنها کشوری نبود که این پیمان را با آلمان نازی امضا کرده است.

تنش میان ورشو و مسکو از زمانی شدت یافته که لهستان به مقر استقرار نیروهای ناتو و سامانه‌های موشکی آمریکا تبدیل شده است. این در حالیست که لهستان روزی عضو پیمان نظامی ورشو متعلق به اردوگاه کمونیسم به رهبری شوروی و رقیب ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) بوده است. اکنون این کشور به همراه رومانی مرکز استقرار سامانه موشکی آمریکا شده اند که بارها اعتراض روسیه بویژه پوتین را برانگیخته است.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=309890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر