2

افزایش خودکشی میان دختران ۱۰ تا ۱۹ ساله

  • کد خبر : 31298
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰

نتایج نشان می دهد الگوهای قدیمی خودکشی در میان بچه ها و نوجوانان در حال تغییر است

image

 

جدیدترین تحقیقات صورت گرفته از سوی انجمن های پزشکی نشان می دهد ، آمار خودکشی میان دختران ۱۰ تا ۱۹ ساله کانادایی به شدت افزایش یافته است .

به گزارش خبرگزاری زنان و به نقل از مجله انجمن پزشکی کانادا ؛ جدیدترین مطالعات صورت گرفته نشان دهنده افزایش آمار خودکشی میان دختران کانادایی است.

بر اساس این گزارش ، خودکشی دومین عامل مرگ دختران کانادایی با رده سنی ۱۰ تا ۱۹ سال است . “رابین اسکینر” و “استیون مک فائول” از سازمان بهداشت عمومی کانادا با هدف روشن کردن حد مشکل خودکشی در این کشور و تقسیم بندی آن بر اساس سن و جنسیت به تجزیه و تحلیل داده های مرگ و میر از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۸ میلادی پرداختند که متعاقب این بررسی دریافتند که با وجود کاهش متوسط و یک درصدی خودکشی سالانه ، آمار خودکشی از طریق خفگی افزایش داشته است.

نتایج  نشان می دهد الگوهای قدیمی خودکشی در میان بچه ها و نوجوانان در حال تغییر است . محدودیت دسترسی به سلاح های گرم، سم و سازه هایی مانند پل ها احتمال بالقوه کاهش آمار خودکشی بوده است اما هیچ گزینه مشابه ای برای جلوگیری از خودکشی از طریق خفگی وجود ندارد و این درحالیست که خفگی اصلی ترین عامل ارتکاب به خودکشی میان پسران و دختران است.

محققان کانادایی بر این باورند که رواج و نفوذ اینترنت و رسانه های اجتماعی در زندگی جوانان این کشور را نمی توان از میان عوامل موثر در خودکشی نادیده گرفت و این عوامل را باید در میان گزینه های جلوگیری از خودکشی مورد بحث قرار داد . روند خودکشی از طریق ایجاد خفگی در میان افراد جوان تر تا حدی ممکن است به دلیل بازی های خفه کننده باشد . بازی هایی که در آنها کودکان خودشان مسیر تنفسی شان را مسدود می کنند بدون اینکه قصدی برای آسیب زدن دائمی به خود داشته باشند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31298

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عالی بود . میشه برام ارسال کنید .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر