4

نماینده مجلس: دولت دست در دست دلالان به دنبال گران کردن خودرو است

  • کد خبر : 320409
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه فروش خودرو توسط خودروسازان با ۵ درصد زیر قیمت بازار کلاه گشاد دولت بر سر مردم بود، گفت: دولت بازار خودرو را رها کرده و دست در دست دلالان به دنبال اصلاح و گران کردن خودرو است.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه فروش خودرو توسط خودروسازان با ۵ درصد زیر قیمت بازار کلاه گشاد دولت بر سر مردم بود، گفت: دولت بازار خودرو را رها کرده و دست در دست دلالان به دنبال اصلاح و گران کردن خودرو است.

نماینده مجلس: دولت دست در دست دلالان به دنبال گران کردن خودرو است

به گزارش افق آنلاین ، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۱ اردیبهشت) در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت:در روزهایی که کرونا آرامش را از جامعه‌مان ربوده و اقتصاد خانواده‌ها را مختل کرده و کسب و کار آنها را از رونق انداخته است دولت نشان داده که در تامین کالاهای اساسی، مسکن و خودرو بازار را رها کرده است.

وی افزود: در باره بازار مسکن بارها هشدارهای لازم را به دولتمردان دادیم ولی کو گوش شنوا؛ نتایج آن عدم شنوایی را امروز درو می‌کنیم.

 نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: ‌هزینه تمام شده مسکن و عافیت طلبی بانک‌ها باعث شده مسکن به افزایش قیمت خود ادامه دهد و خانه‌دار شدن برای خانوارهای ایرانی فراتر از رویا شده است ضمن اینکه سیاست پرداخت وام به مسکن یکمی‌ها از بین رفته است.

بدری  گفت: در حال حاضر سه میلیون مسکن در کشور کمبود داریم که جبران آن بسیار سخت است. ولی تقاضای آن هر روز تشدید شده و عرضه آن هم هر روز کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم ودولت کاری در مسکن انجام ندهد.

 نماینده مردم اردبیل خاطرنشان کرد:‌ناتوانی دولت در صنعت خودرو کاملا مشهود است چرا که بازار ما انحصارا در اختیار ایران خودرو و سایپا است ولی دولت از حباب قیمت و صحنه گردانی دلالان صحبت می‌کند.

بدری گفت: درصد قابل توجهی از التهابات بازار خودرو ناشی از بی‌برنامگی دولت است چرا که دولت دست دلالان را باز کرده و آنها هم ناجوانمردانه کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ماه‌هاست که خودروسازان پیش فروش خودرو ندارند و این موضوع بر ابهامات بازار افزوده شده است.

 فارس/ نماینده مردم اردبیل گفت: سیاست نادرست به دولت منجر به تلمبار شدن تقاضای خودرو شده است. این در حالی است که در این شرایط سخن به میان آوردن از حباب و دلال بازی چیزی جز پاک کردن صورت مسئله نیست.

بدری گفت: مگر پیش از آن دولت نگفت که ۹۰ درصد قطعات پراید داخلی است ولی چرا به بهانه ارز ۴۲۰۰ تومان آن را گران کرد.

وی افزود:‌فروش خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی با ۵ درصد زیر قیمت بازار کلاه گشادی بود که دولت بر سر مردم گذاشت.

 نماینده مردم اردبیل افزود: دولت بازار را رها کرد و بعد از چند وقت دست در دست دلالان قیمت را اصلاح و گران می‌کند.

بدری گفت: قیمت یک کیلو گوجه از هزار تومان تا بالای ۱۵ هزار تومان نوسان دارد که این کار به زیان کشاورزان و نفع دلالان است و این معادله باید به نفع کشاورزان و مصرف کنندگان به هم بخورد.

وی افزود:‌هرج و مرج در حوزه کشاورزی داستان امروز و فردا نیست ضمن اینکه این وزارتخانه باید به تولید کنندگان برنامه کشت بدهد.

 نماینده مردم اردبیل در پایان گفت: آقای روحانی به داد مردم برسید، گرانی و تورم واقعی بیداد می‌کند؛بیش از این تعلل در بازار و وادادگی در مدیریت جایز نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=320409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر