0

آب سد لتیان رهاسازی می‌شود

  • کد خبر : 473179
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۵ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محمد پازشگر» مدیر امور بهره‌برداری و نگهداری سد و نیروگاه‌های لتیان، کلان و لوارک شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به دستورالعمل‌های بهره‌برداری سد لتیان و به منظور تخلیه بخشی از رسوبات مخزن، روز دوشنبه اول تیر بازگشایی دریچه‌های تخلیه رسوب سد لتیان و انجام عملیات فلاشینگ انجام می‌شود. وی […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محمد پازشگر» مدیر امور بهره‌برداری و نگهداری سد و نیروگاه‌های لتیان، کلان و لوارک شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به دستورالعمل‌های بهره‌برداری سد لتیان و به منظور تخلیه بخشی از رسوبات مخزن، روز دوشنبه اول تیر بازگشایی دریچه‌های تخلیه رسوب سد لتیان و انجام عملیات فلاشینگ انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: نظر به اینکه خروجی سد در زمان بازگشایی دریچه مذکور افزایش محسوسی داشته و تا حدود ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد، لذا توصیه می‌شود همشهریان عزیز، گردشگران، مجاورین و ساکنان شهرها و روستاهای پایین‌دست سد لتیان، از هر گونه اُتراق و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود حد فاصل پایین‌دست سد تنظیمی لتیان تا سد ماملو اکیداً خودداری نمایند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.

پازشگر با بیان اینکه این عملیات هر ساله پس از فصل آبگیری و مطابق با دستورالعمل‌های بهره‌برداری و نگهداری و تعمیرات سد اجرا می‌شود، گفت: آب رهاسازی شده بابت عملیات تخلیه رسوب سد لتیان در نهایت در پایین‌دست و در مخزن سد ماملو ذخیره شده و برای مصارف آب شرب کلان‌شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/؛

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=473179
  • دیدگاه‌ها برای آب سد لتیان رهاسازی می‌شود بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

آمار کرونا
[cov2019]