2

احتمال زندانی شدن رئیس دفتر ویژه ولیعهد سعودی

  • کد خبر : 323445
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰:۴۷

فعالان در فضای مجازی به خبر ناپدید شدن رئیس دفتر ویژه ولیعهد سعودی واکنش نشان دادند و احتمال دادند او نیز بازداشت و روانه زندان شده باشد.

احتمال زندانی شدن رئیس دفتر ویژه ولیعهد سعودیبه گزارش افق آنلاین به نقل از نسخه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، فعالان در فضای مجازی به خبر ناپدید شدن رئیس دفتر ویژه ولیعهد سعودی واکنش نشان دادند و احتمال دادند او نیز بازداشت و روانه زندان شده باشد حتی یکی از روزنامه‌های انگلیسی نیز ناپدید شدن بدر العساکر را به پرونده جاسوسی وی از کاربران برای محمد بن سلمان که با همکاری شرکت توییتر انجام می‌شد، مرتبط دانست.
توئیت نویسان و وبلاگ نویسان از ناپدید شدن بدر العساکر رئیس “انجمن خیریه” محمد بن سلمان که رئیس دفتر ویژه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است خبر دادند.
توییت نویسان و وبلاگ نویسان در فضای مجازی پرسش‌های متعددی را از ناپدید شدن العساکر مطرح کردند و احتمال دادند که او بازداشت شده است.
القدس العربی سپس با اشاره به نمونه‌هایی از این توییت‌ها نوشت روزنامه انگلیسی دیلی میل بیستم فوریه گذشته فاش کرد به دفتر تحقیقات فدرال آمریکا شکایت شده بود که دولت سعودی به تعدادی از حساب‌های توییتری نفوذ کرده و به شماری از کارمندان شرکت توییتر نیز با هدف جاسوسی رشوه داده است.
ریاض از سال ۲۰۱۴ میلادی با پرداخت رشوه به شرکت توییتر از آن در خواست کرده بود اطلاعات خصوصی برخی کاربران را در اختیارش بگذارد.
این روزنامه نوشت پژوهش دفتر تحقیقات فدرال نشانگر میزان حساسیت و ضعف پایگاه‌های اجتماعی در قبال درز اطلاعات خصوصی کاربران است.
دیلی میل نوشت سرنخ تحقیقات به ابو عمو و الزباره رسید که با دستور یک مقام سعودی به نام بدر العساکر جاسوسی می‌کردند و العساکر نیز برای فردی از خاندان سعودی که گفته می‌شود محمد بن سلمان است کار می‌کرد.
پایگاه اینترنتی خبری آمریکایی «بازوید» فوریه گذشته تحقیق طولانی درباره چگونگی نفوذ دولت سعودی به داخل مقر شرکت توئیتر در سان فرانسیسکو و به کارگیری علی آل زباره و احمد ابو عمو در داخل این مقر برای جاسوسی از فعالان و مخالفان منتشر کرد.
مدیریت توییتر این دو نفر را به دسترسی بدون مجوز به هزاران فایل کاربران از جمله تلفن‌های همراه و آدرس‌های آنان و ارسال این اطلاعات برای بدر العساکر متهم کرده بود.

صدا و سیما

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر