8

پوتین: روسیه بهتر از آمریکا کرونا را مدیریت کرد

  • کد خبر : 323841
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد مسکو خیلی بهتر از واشنگتن توانسته شیوع ویروس کووید-۱۹ را مدیریت کند.

به گزارش افق انلاین به نقل از پایگاه خبری هیل، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه عملکرد کشورش را در مواجهه با شیوع ویروس کرونا بسیار بهتر از ایالات متحده آمریکا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز پوتین در مصاحبه‌ای در تلویزیون دولتی روسیه گفت: «ما خیلی راحتر (در مقایسه با آمریکا) در حال اقدام هستیم و با حداقل تلفات از این بحران بیرون می‌آییم، اما در آمریکا وضعیت به این منوال نیست.»

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه اختلافات حزبی در آمریکا مانع مدیریت مناسب بحران کرونا در این کشور شد، تصریح کرد سران ایالتی آمریکا در صورت داشتن ارتباط بهتر با مقامات دولت فدرال، می‌توانستند سیاست‌های ملی را در طول این همه‌گیری به نحوه بهتری اجرا کنند.

پوتین تاکید کرد به نظر می‌رسد مشکل آمریکا درگیری‌های حزبی است و اینکه منفعت حزبی در این کشور بسیار فراتر از منافع کل جامعه آمریکا قرار دارد. وی افزود نمی‌تواند چنین شرایطی را در روسیه متصور شود.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین در این مصاحبه اصلاحات جدید در قانون اساسی روسیه را تنها در جهت اعطای نقش بیشتر به پارلمان این کشور دانست و هر گونه تلاش برای تقویت جایگاه ریاست‌جمهوری با توسل به این اصلاحات را رد کرد. رفراندوم سراسری در روسیه، که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است، قرار است از ۲۵ ژوئن تا اول ژوئیه برگزار شود.

روسیه در حال حاضر با بیش از ۵۲۸ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا پس از آمریکا و برزیل در رتبه سوم دنیا قرار دارد. هم‌اکنون آمریکا با ۲ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۲۲۴ نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر