2

نماینده مجلس:سند راهبردی ایران و چین فرصتی برای عبور از تحریم‌ها است/علی‌رغم میل باطنی اما استیضاح وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی کلید خورده

  • کد خبر : 327002
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت همکاری ایران و چین گفت: سند راهبردی ایران و چین فرصت خوبی برای عبور از تحریم‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی به‌شمار می‌رود.

نماینده مجلس:سند راهبردی ایران و چین فرصتی برای عبور از تحریم‌ها است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت همکاری ایران و چین گفت: سند راهبردی ایران و چین فرصت خوبی برای عبور از تحریم‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی به‌شمار می‌رود.

افق انلاین ،احمد راستینه شامگاه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری به سرمایه‌گذاری‌های خارجی اندک در ایران طی ۴۰ سال گذشته اشاره و تاکید کرد: در این سند راهبردی قرار است چین سالانه تا سقف ۴۰۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند.

وی، چین را قدرت بلامنازع اقتصادی جهان در ۱۰ سال آینده دانست و افزود: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حتی یک متر از خاک کشور را نمی‌توان به بیگانگان سپرد و برخی حاشیه‌سازی‌ها درخصوص سند راهبردی ایران و چین صحیح نیست.

راستینه تصریح کرد:با وجود نقدهای فراوان به دولت اما طرح سند راهبردی ایران و چین اقدام مطلوبی است.

وی یادآور شد: روسیه به‌ تازگی اعلام کرده است تا در صورت امضای سه‌جانبه این سند راهبردی بین ایران، چین و روسیه آمادگی دارد تا سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تعهدات اقتصادی براساس منافع متقابل در این سند راهبردی اظهار داشت: کلیات این سند از سوی دولت تهیه و برای ارائه به مجلس یازدهه آماده شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این سند فرصت خوبی برای اقتصاد ایران است.

کارشناسان سیاسی، سند همکاری ایران و چین را زمینه‌ای برای رشد اقتصادی کشور و تضعیف سیاست‌های سلطه‌گرانه و تحریمی ترامپ می‌دانند و تاکید دارند در سیاست خارجی کشور، رهبری نیز از مسائل و اقدامات انجام‌شده آگاه هستند.

راستینه به مشکلات فراوان حوزه تولید در کشور و چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: مشکل تعهدات ارزی را می‌توان از طریق تقسیط بدهی‌های ارزش رفع کرد.

وی افزود: به‌همین منظور باید ستاد تسهیل و رفع تعهدات ارزش در سطح ملی و استانی تشکیل و فعال شود.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: بسیاری از مشکلات حوزه تولید، صادرات و واردات را می‌توان به‌راحتی و از طریق تعامل‌های بین‌بخشی رفع کرد.

وی با اشاره به وعده رییس‌جمهوری در سال ۱۳۹۳ مبنی بر بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن – بروجن در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: متاسفانه هنوز این وعده محقق نشده اما معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبار این طرح قول داده است.

راستینه اظهار داشت: امیدواریم تعهد رییس‌جمهوری مبنی بر تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن – بروجن در چهارمحال و بختیاری هر چه سریع‌تر و تا پایان سال‌جاری محقق شود و به نتیجه برسد.

وی گفت: متاسفانه آب مورد نیاز شهرک صنعتی شهرکرد هم‌اینک با مشکل جدی مواجه و بخشی از آن با تانکر و به‌صورت سیار تامین می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی‌رغم میل باطنی اما استیضاح وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی کلید خورده و تاکنون ۵۰ امضا برای آن جمع‌آوری شده اما هنوز به صحن مجلس یازدهم نیامده تا برخی طرح‌های مرتبط با وزارت نیرو با حضور اردکانیان بررسی و تکلیف آن‌ها مشخص شود.

وی با اشاره به دو انتصاب جدید در شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: امیدواریم مدیران جدید این دو شرکت نسبت به رفع مشکلات مردم و سرمایه‌گذاران اقدام کنند.

راستینه به اجرا نشدن قانون در بسیاری امور اشاره و تصریح کرد: لایحه اجرایی‌سازی قانون و جرم‌انگاری هم‌اینک در حال تهیه برای ارائه در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایرنا، در طرح انتقال آب بن به بروجن، آب آشامیدنی حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری از طریق پمپاژ و لوله‌گذاری تامین می‌شود.

در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی دیدگاه‌ها، نظرها، پیشنهادها، مشکلات و انتقادهای خود را ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=327002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر