4

گوآیدو: ترامپ ببرد یا ببازد روی حمایت آمریکا حساب می‌کنم/به شدت از دولت ترامپ بابت حمایت از مساله ونزوئلا تشکر می کنم

  • کد خبر : 330221
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفته، اصلا مهم نیست که ترامپ در انتخابات نوامبر پیروز شود چون بر روی ایالات متحده بابت فشارهایش بر رئیس جمهوری ونزوئلا حساب می‌کند.

گوآیدو: ترامپ ببرد یا ببازد روی حمایت آمریکا حساب می‌کنم

به گزارش افق انلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا متحد اصلی خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلاست و فشارهایی را بر دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور وارد کرده و یکسری تحریم‌هایی را بر کاراکاس وضع کرده است.

خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفت، مادورو به این مساله امیدوار است که همراهان و نزدیکانش را با این باور فریب دهد که بر اساس اینکه ترامپ یا بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا روی کار بیایند، اوضاع فرق خواهد کرد.

وی در مصاحبه ای با شفافیت بین الملل با اشاره به مادورو گفت: مشکل شما با کاخ سفید نیست مشکل شما وزارت دادگستری آمریکاست. شما به قاچاق مواد مخدر و تروریسم متهم شده‌اید.

گوآیدو در پاسخ به این سوال که اگر جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا پیروز شود، آیا حمایت آمریکا را از دست می‌دهد یا خیر، گفت: اصلا فرقی ندارد که چه کسی پیروز می‌شود ما روی حمایت واشنگتن حساب می‌کنیم.

دولت ترامپ نخستین دولتی بود که از ادعای ریاست جمهوری موقت گوآیدو در ژانویه ۲۰۱۹حمایت کرد و پس از آن بیش از ۵۰ کشور نیز به تبعیت از واشنگتن پرداختند.

دولت واشنگتن، مادورو را به “تروریسم مواد مخدر” متهم کرده و برای سرش ۱۵ میلیون دلار جایزه قرار داده است.

ایسنا/گوآیدو ادامه داد: من به شدت از دولت ترامپ بابت حمایت از مساله ونزوئلا تشکر می کنم.

ونزوئلا نیز در دسامبر سال جاری میلادی با برگزاری انتخابات پارلمانی روبرو است اما پس از آنکه دیوان عالی ونزوئلا مقام های جدید انتخاباتی را منصوب کرد، گوآیدو سردرمدار بایکوت انتخابات از سوی احزاب سیاسی اپوزیسیون شده و انتخابات دسامبر را بایکوت کرد.

دولت آمریکا گفته که نتایج انتخابات پارلمانی ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد و اتحادیه اروپا نیز از آنها خواسته تا زمان برقراری یک روند شفاف، برگزاری آن را به تعویق بیندازد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=330221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر