5

در بیمارستان‌ها دچار تراکم بیمار هستیم/سالمندان بیشتر به صورت علامت‌دار به ویروس مبتلا می‌شوند

  • کد خبر : 333868
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به تراکم بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و انتظار کشیدن برای خالی شدن تخت، نسبت به استفاده بی‌رویه از دستگاه‌های اکسیژن و سی‌تی‌اسکن هشدار داد.

حریرچی: کرونا در هر ساعت ۴۳ شهروند ایرانی را مبتلا می‌کند - ایرنا

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به تراکم بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و انتظار کشیدن برای خالی شدن تخت، نسبت به استفاده بی‌رویه از دستگاه‌های اکسیژن و سی‌تی‌اسکن هشدار داد.

«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت در مورد تاثیر سفرهای بین شهری مردم بر افزایش بحران ویروس کرونا بیان کرد: موضوعی که مردم باید بدانند، این است که در هر تجمعی، احتمال انتقال ویروس بسیار زیاد است و تا اطلاع ثانوی همانطور که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این ویروس با ما خواهد ماند، اینکه میزان فوتی و بستری بیماران کرونایی تا چه اندازه خواهد بود، کاملا به رفتار مردم بستگی دارد.

وی ادامه داد: مسافرت بخشی از روش‌های انتقال بیماری است، تجمعات غیرضرور و حتی ضرور داخل شهری و گشت و گذار در پاساژ و مراکز خرید همه احتمال ابتلا را بالا می‌برد، در این مورد هم حکومت و هم مردم وظایف خاص خود را دارند.

حریرچی بیان کرد: تصور کنید همه جا به دلیل شیوع کرونا تعطیل شود و مردم شروع به بیرون رفتن و خرید کنند، در چنین حالتی مشخص است که آن تعطیلی تاثیر چندانی نخواهد داشت، آن چه که ما درخواست داریم این است که مردم برای سلامت خودشان و جامعه باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

معاون کل وزارت بهداشت در مورد وضعیت ابتلا به کرونا میان سالمندان افزود: سالمندان بیشتر به صورت علامت‌دار به ویروس مبتلا می‌شوند که به دلیل ضعف سیستم ایمنی است، اما وقتی ویروس یک فرد جوان را مبتلا می‌کند، خیلی وقت‌ها بدون علامت است و چون معمولا افراد سالمند بیماری‌های زمینه‌ای سبک و سنگین دارند، این ویروس خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بعضی کشورها در مقاطع کوتاه خروج سالمندان و بیماران خاص از خانه ممنوع شده است و حتی روش‌های خاصی را هم برای آنها اعمال کردند.

حریرچی بیان کرد: مهم‌ترین کاری که مردم باید انجام دهند، مراقبت از خودشان است، وقتی افراد سالمند با یک ابتلای ساده به وضعیت‌های علامت‌دار شدید دچار می‌شوند، پس حتما باید رعایت بیشتری کنند.

در بیمارستان‌ها دچار تراکم بیمار هستیم

وی ضمن اشاره به شرایط بیمارستان‌های کشور گفت: الان در بیمارستان‌ها دچار تراکم بیمار هستیم، هر روز تعدادی از بیماران کرونایی در اورژانس هستند و انتظار می‌کشند تا تخت‌ها برای بستری خالی شود، به محض آنکه بستری می‌شوند و دوباره بیمارهای جدیدی به اورژانس اضافه می‌شوند.

حریرچی در پایان افزود: در کنار چنین مساله‌ای در نظر بگیرید که تمام نیروهای ما به دلیل فعالیت بیش از ۷ ماه و دیدن مرگ و میرهای بسیار، دچار فرسودگی جسمی و روحی شدند، همچنین دستگاه‌های اکسیژن و سی تی اسکن در این مدت اخیر بیش از حدشان کار کرده که این جای نگرانی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر