4

پرسپولیس نظاره‌گر تاراج بزرگ/ وضعیت اسفناک سرخ‌ها برای فینال آسیا

  • کد خبر : 334287
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

داشتن پیشنهاد از سایر باشگاه ها و جدایی یک بازیکن شاید در دنیای حرفه ای امری معقول و پذیرفتنی باشد اما آنچه که وضعیت پرسپولیس را نگران کننده می کند، جایگاه این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و همچنین عدم پیش بینی اتفاقات اخیر بوده است.

پرسپولیس نظاره‌گر تاراج بزرگ/ وضعیت اسفناک سرخ‌ها برای فینال آسیا

به گزارش افق انلاین ، زنگ خطر برای پرسپولیس از همان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صدا درآمد. زمانی که پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی غول های آسیا را یکی یکی از سر راه بر می داشت و تا فینال لیگ قهرمانان پیش می رفت، رسانه های قطری از دلربایی بازیکنان این تیم برای باشگاه های ثروتمند قطر می نوشتند. شجاع خلیل زاده، بشار رسن و عیسی آل کثیر سه بازیکن پرسپولیس بودند که در همان جریان مسابقات لیگ قهرمانان بحث مذاکره قطری ها با آنها رسانه ای شد و این احتمال می رفت که هر لحظه بعد از پایان مرحله نیمه نهایی به سمت درب خروج پرسپولیس بروند.

این موضوع در روزهای گذشته با خبرهای نگران کننده بیشتری برای هواداران پرسپولیس مطرح شد. رسانه های قطر جزئیات بیشتری درباره سرخپوشان ایران منتشر کردند و از پیشنهاد بالای باشگاه القطر به بشار رسن و باشگاه الریان به شجاع خلیل زاده نوشتند. بشار دو شب پیش از قطر به ایران آمد و شب گذشته هم به صورت رسمی با هواداران این تیم خداحافظی کرد تا اولین جدا شده پرسپولیس بعد از صعود به فینال آسیا باشد.

گمانه زنی ها درباره خلیل زاده هم بالا گرفته است. این بازیکن دیشب با انتشار پیامی برای هواداران پرسپولیس وضعیت موجود را شفاف سازی کرد: «از زمانی که از قطر به ایران برگشتم تا همین الان هیچ مذاکره‌ای از سوی مسئولان باشگاه با من نشده و هر خبری درباره این مسئله را قویاً تکذیب می‌کنم. من هیچ پول اضافه ای از باشگاه نخواستم.من بازیکنی هستم که هر سال اولین نفر قراردادم را تمدید می‌کردم. منتی هم بابت این مسائل بر سر کسی نمی‌گذارم. فقط از مسئولان باشگاه خواستم مبلغ قراردادم را اندازه بقیه بازیکنان کنند که به من گفتند این کار مقدور نیست.»

به این ترتیب به نظر می رسد پرسپولیس که به واسطه شکایت برانکو و پرداخت مطالبات این مربی در مرداب مشکلات مالی فرو رفته و تمام منابع مالی خود را صرف آن پرونده کرده است، توان حفظ این مدافع ارزشمند خود را که همواره جزو انتخابهای برتر AFC بود را ندارد.

داشتن پیشنهاد از سایر باشگاه ها و جدایی یک بازیکن شاید در دنیای حرفه ای امری معقول و پذیرفتنی باشد اما آنچه که وضعیت پرسپولیس را نگران کننده می کند، جایگاه این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و همچنین عدم پیش بینی اتفاقات اخیر بوده است.

طبیعتاً هواداران پرسپولیس از این تیم که چهار سال متوالی قهرمان لیگ برتر ایران شده است، انتظار دیگری جز تکرار این موفقیت در فصل بعد ندارند.

مسئولان باشگاه پرسپولیس که از هفته ها قبل می دانستند بازیکنانشان در رادار تیم های قطری هستند، تلاشی برای حفظ و متقاعد کردن آنها در جهت تمدید قرارداد انجام ندادند و یا اگر کاری هم کردند کافی نبوده است. شاید بزرگترین کوتاهی پرسپولیس اینجا باشد که پِلن مشخصی برای پر کردن جای خالی نفرات جدایی طلب نداشته است و یا حداقل اشاره ای به آن نداشته است.

به همه این مسائل باید فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کرد. بازی فینال که یک پای آن پرسپولیس است، روز ۲۹ آذرماه برگزار می شود. نماینده ایران در شرایطی پای به این مسابقه خواهد گذاشت که تا این لحظه وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر را به دلیل محرومیت و بشار رسن را به خاطر جدایی در اختیار ندارد. اگر شجاع خلیل زاده هم به این لیست اضافه شود، تنها واژه ای که می تواند شرایط پرسپولیس را برای فینال توصیف کند واژه «اسفناک» است مگر اینکه اتفاقات جدید رخ بدهد مثل بخشش محرومیت آل کثیر و امیری و جلوگیری از جدایی خلیل زاده.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر