3
پورابراهیمی در تشریح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی خبر داد؛

موافقت کمیسیون اقتصادی با ارجاع تخلفات مرتبط با سهام عدالت به قوه قضائیه

  • کد خبر : 338422
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بررسی درخواست ۴۷ نفر از نمایندگان در رابطه با اعمال ماده ۲۳۴ بر نحوه ترخیص کالاهای گمرک، گفت: هفته آینده درخصوص اعمال ماده ۲۳۴ در رابطه با پرونده تخلفات ترخیص کالاها و عدم رعایت ضوابط، رای‌گیری می‌شود.

گراف کمیسیون اقتصادی

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی با اشاره به تصویب گزارش ماده ۲۳۴ کمیسیون اقتصادی درخصوص تخلفات مرتبط با سهام عدالت، گفت: براین اساس کمیسیون طی ماه‌های اخیر گزارشی با هدف بررسی نحوه واگذاری و اجرای قوانین و مقررات مرتبط با سهام عدالت تهیه کرد. گزارشی مبنی بر اینکه چه تخلفاتی در این حوزه افتاده و افراد در چه حوزه‌هایی از قانون عدول کرده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع سهام عدالت در کشور از سال ۸۵ مطرح شده است، افزود: این گزارش به صحن علنی ارسال می‌شود و درصورت موافقت صحن علنی، پرونده تمامی افرادی که در طول این سال‌ها از قانون در ارتباط با موضوع سهام عدالت، نحوه واگذاری و ترکیب سهام عدالت عدول کرده اند به دستگاه قضا ارسال خواهد شد.

وی از تصویب کلیات لایحه دولت درخصوص اصلاح بند‌هایی از قانون بیمه شخص ثالث در کمیسیون متبوعش خبر داد و افزود: باتوجه به اینکه در قانون قبلی تعاریفی در ارتباط با خودروهای متعارف، غیرمتعارف و سقف تعهدات بیمه‌ای مطرح بود اما از آنجا که در طول ایام اخیر به دلیل افزایش قیمت خودرو، این سقف‌ها و تعهدات بهم ریخته است، دولت پیشنهاد داد؛ مکانیزم جدیدی برای آن در نظر بگیرند یا در قانون عبارت متعارف و غیرمتعارف را حذف شود و در نهایت سقف‌ها تغییر پیدا کند که این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و کلیات اصلاحات درخواستی در رابطه با قانون بیمه شخص ثالث به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین با یادآوری اینکه ۴۷ نفر از نمایندگان درخواست اعمال ماده ۲۳۴ را در رابطه با نحوه ترخیص کالاهای گمرک، تخلفات وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت، معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور، بانک مرکزی و دستگاه‌های دیگر در این رابطه داشتند، گفت: گزارش این این درخواست در کمیسیون بررسی شد لذا هفته آینده درخصوص اعمال ماده ۲۳۴ در رابطه با پرونده تخلفات ترخیص کالاها و عدم رعایت ضوابط، رای‌گیری می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=338422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر