6

وعده‌های غیرقابل اجرا، ‌جامعه را از هدف اصلی خود باز خواهد داشت

  • کد خبر : 33976
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵

عمل نکردن به قول در جامعه اثرات زیان‌بار فروانی دارد و از جمله باعث یاس و ناامیدی و از بین رفتن اعتماد عمومی می‌شود.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با بیان این‌که «وعده‌های غیرقابل اجرا باعث انحراف در افکار، اجرا و امور فرهنگی و سیاسی می‌شود» گفت: وعده‌های غیرقابل اجرا، ‌جامعه را از هدف اصلی خود باز خواهد داشت.

حسن بیادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که « توجه به رابطه قول و عمل در قرآن و روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته شده است» اظهار کرد: در قرآن به مومنان تاکید شده است ای کسانی که ایمان آورده‌اید، نگویید، چیزی را که نمی‌توانید به آن عمل کنید چون اگر وعده‌ای بدهید و به آن عمل نکنید، گناه بزرگی را مرتکب شده‌اید.

وی تصریح کرد: بنابراین عمل نکردن به قول در جامعه اثرات زیان‌بار فروانی دارد و از جمله باعث یاس و ناامیدی و از بین رفتن اعتماد عمومی می‌شود. دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت: قول دادن و عمل نکردن به آن حاصل و نتیجه‌ای جز دروغ ندارد که دروغ هم از گناهان کبیره است. پس اگر کسی قولی که توانایی آن را انجام را ندارد، بدهد عذاب دوزخ وعده‌گاه او خواهد بود.

بیادی اظهار کرد:‌ اگر بسترهای لازم برای اجرای انتخابات سالم وجود نداشته باشد و جای آن را زر، زور و تزویر اشغال کند حاصل و نتیجه این می‌شود که هر کس برای برنده شدن در رقابت از مطالب و وعده‌هایی استفاده کند که در آینده توان اجرای آن را نخواهد داشت و این سه مقوله ابزار کار کسانی خواهد شد که رضایت الهی را مدنظر و سرلوحه کار خود قرار نداده‌‌اند.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان همچنین در رابطه با وظیفه مردم در شناخت شعارها و وعده‌های واقعی از وعده‌های غیرقابل اجرا، تصریح کرد: مردم هم باید زحمت بکشند و این‌طور نیست که همه چیز یک طرفه باشد، پس مردم هم باید برای شناسایی افراد تحقیقات لازم را توسط مراجع صالح انجام دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]