4

حساسیت ماموریت‌ها و جهت گیری‌های اطلاعاتی دشمن

  • کد خبر : 3462
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۸

افق به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار احمد عبدالله‌زاده در نخستین جشنواره تبلیغات حفاظتی و دومین جشنواره فیلم‌های حفاظتی که با حضور روسای سازمان‌های حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و کارشناسان جامعه اطلاعاتی در تهران برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت، پاسداری و صیانت از سپاه پاسداران بعنوان بازوی توانمند انقلاب اسلامی و رهبری بر […]

افق به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار احمد عبدالله‌زاده در نخستین جشنواره تبلیغات حفاظتی و دومین جشنواره فیلم‌های حفاظتی که با حضور روسای سازمان‌های حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و کارشناسان جامعه اطلاعاتی در تهران برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت، پاسداری و صیانت از سپاه پاسداران بعنوان بازوی توانمند انقلاب اسلامی و رهبری بر عهده سازمان حفاظت سپاه است که مسئولیتی سنگین و خطیر به شمار می آید. وی افزود: امروزه دشمنان ما که تهدیدهای خود را در حوزه جنگ سخت و نظامی بی اثر دیده‌اند، جنگ نرم و کار تبلیغاتی و فرهنگی را برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران برگزیده‌اند و در تلاش هستند با تغییر در حوزه اندیشه، فکر و رفتار آحاد جامعه، هدف نهایی خود در تغییر رفتار و به دنبال آن تغییر در ساختار نظام سیاسی را دنبال کنند.

عبدالله‌زاده مهمترین رویکرد سازمان حفاظت در امر صیانت از سپاه را پیشگیری در حوزه‌های امنیتی دانست و تصریح کرد: راهبرد اساسی برای تحقق امر پیشگیری از جرائم امنیتی به جای برخورد، تعمیق باورهای حفاظتی در فکر و ذهن فرماندهان و پاسداران است که منجر به تقویت رفتار حفاظتی از جانب آنها می‌شود و این رفتار در نهایت فرهنگ خود حفاظتی را ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: برای ایجاد فرهنگ خودحفاظتی در نیروهای مسلح و مجموعه سپاه، تعمیق باورهای دینی، آگاهی بخشی، ایجاد اعتماد متقابل بین مجموعه حفاظت، فرماندهان و پاسداران و همچنین مشارکت فعال آنها در امور حفاظتی و امنیتی سپاه نقش مهم و بسزایی را دارد.

جانشین حفاظت اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه از استراتژی‌های مهم ما در ایجاد امنیت در کشور جامعه پذیری امنیتی و امنیت مردم پایه است، گفت: آگاهی بخشی به افراد نسبت به خطرات و آسیب‌هایی که در کمین آنهاست و این‌که مجموعه حفاظت تا چه حد می‌تواند در گذر از این خطرات آنها را کمک کند از جمله مواردی است که خواهد توانست فریب و آسیب پذیری برای خطرات را کاهش داده و بسترهای لازم برای ایجاد امنیت مردم پایه در جامعه را فراهم آورد.

عبدالله‌زاده افزود: حفاظت اطلاعات ماموریت‌های خود را بر اساس تکلیف انجام می‌دهد و می‌کوشد با نشان دادن علاقمندی و دلسوزی خود به نیروهای مسلح بهترین نوع مشارکت در عرصه امنیت افزایی در جامعه و سازمان را موجب شود.

وی با تاکید بر اثربخشی رسانه در امر اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و جلب اعتماد کارکنان تصریح کرد: امروزه یکی از کاربردی‌ترین روش‌های جلب افکار عمومی بهره گیری از رسانه است که در شکل دادن به ذهن، رفتار و اطلاعات افراد و نیز مشارکت جامعه در نقش پذیری‌های امنیتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جانشین سازمان حفاظت اطلاعات همچنین در ادامه، برگزاری جشنواره‌های فیلم و تبلیغات حفاظتی را رویکردی مثبت در مجموعه سازمان حفاظت خواند و افزود: برگزاری جشنواره‌های فیلم و تبلیغات حفاظتی، اگر همراه با محتوای خوب و غنی و با استفاده از تکنیک بالا و نوین باشد می‌تواند پیام‌های امنیتی و حفاظتی را به مجموعه فرماندهان برساند تا آنها با شناخت و اشراف کامل نسبت به معضلات، تهدیدات و آسیبهای امنیتی در مجموعه سپاه و نیروهای مسلح و نیز آگاهی بخشی به کارکنان، اهداف موردنظر را که همانا مصون ماندن سپاه از تهدیدات است را دنبال کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ساخت فیلم و بهره برداری از آن به عنوان یک هنر پیشتاز به دلیل برد وسیع و میزان تاثیرگذاری زیاد آن بر مخاطب حرف اول را می‌زند، لذا باید با بهره گیری از روش‌های نو خصوصا فیلم و انیمیشن، سعی کنیم ضمن تقویت اعتماد متقابل احاد کارکنان سپاه و گسترش آگاهی‌های آنها بتوانیم مشارکت آنها را در ایجاد حفاظت و تقویت و تحکیم آن، جلب نماییم.

عبدالله‌زاده با برشماری پیام‌هایی که برگزاری این گونه جشنواره‌ها برای جامعه اطلاعاتی می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: به منظور ایجاد امنیت در حوزه‌های اجتماعی و نظامی باید به دنبال آگاهی بخشیدن به مردم و نیروهای مسلح باشیم و در واقع دام‌هایی را که دشمن در مسیر آنها قرار داده را آشکار سازیم و همانطور که فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن را نبرد بی صدا نام نهاده‌اند و اصولاً جنگ‌هایی هستند که آثار ظاهری و بیرونی نداشته لذا هوشیاری و دقت بیشتری را نسبت به سایر جنگ‌ها می‌طلبد؛ به همین دلیل شناساندن حوزه‌های خطرپذیر در اجتماع و همچنین در میان نیروهای مسلح می‌تواند منجر به ایجاد امنیتی پایدار و مردم نهاد شود.

وی با بیان این‌که آگاهی بخشی در نیروهای مسلح به لحاظ حساسیت ماموریت‌ها و جهت گیری‌های اطلاعاتی دشمن به سمت و سوی آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: جامعه اطلاعاتی و حفاظتی در نیروهای مسلح با سپردن بخشی از کار حفاظتی به مجموعه فرماندهان و پاسداران سعی در ایجاد امنیت گسترده، فراگیر و عمیق دارد که این امر از اعتماد متقابل و مشارکت فعال بین مجموعه حفاظت و فرماندهان و پاسداران حاصل می‌شود؛ در جوامع پیچیده امروز، نهادهای متولی امنیت(داخل و خارج از نیروهای مسلح) به تنهایی قادر به ایجاد امنیت نیستند و ضروری است که با جلب مشارکت کارکنان و فرماندهان سپاه از ظرفیت بسیار بالای آنها در صیانت و حفاظت سپاه نهایت بهره برداری به عمل آید. پیش شرط اولیه این مشارکت نیز آگاهی است.

همچنین در حاشیه برگزاری این جشنواره سرهنگ علوی، دبیر دومین جشنواره فیلم‌های حفاظتی و نخستین جشنواره تبلیغات حفاظتی به تشریح اهداف برگزاری جشنواره پرداخت و تصریح کرد: شناسایی توانمندی‌های موسسات و بخش‌های خارج از سازمان در مقوله فیلم، انیمیشن و هنرهای نمایشی و محصولات تبلیغی، فراهم کردن زمینه انتقال تجارب بین حوزه‌های داخلی و بیرونی و همچنین شناسایی، معرفی و بهره گیری از توانمندی بخش‌های مختلف جهت تولید فیلم‌های کوتاه و انیمیشن و تبلیغات در حوزه آگاه سازی، از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره‌ها می‌باشد.

سرهنگ علوی افزود: با برگزاری این جشنواره‌ها پیش بینی می‌شود بسترهای مناسبی جهت انتقال تجارب و دیدگاه‌ها فراهم و، الگوهای عملی برای ارتقاء کیفی محصولات در حوزه سمعی و بصری ارائه گردد.

وی شناسایی استعدادهای تولیدی بویژه در بخش فیلم سازی را از دستاوردهای این همایش دانست و خاطرنشان کرد: بومی سازی فرایند تولید و تقسیم وظایف تخصصی در حوزه تولید محتوا از جمله مواردی است که ان‌شاءالله به عنوان حاصل این حرکت در آینده شاهد آن خواهیم بود.

دبیر جشنواره فیلم‌های حفاظتی در پایان استقبال نهادها و رده‌های درون سازمانی و همچنین بخش‌های برون سازمانی در برگزاری این جشنواره را خوب ارزیابی و اظهار کرد: مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در حوزه فیلم داستانی، مستند، فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ و پویانمایی ۹۰ عنوان و در حوزه تبلیغات حفاظتی ۲۸۴۹ عنوان بود که پس از بررسی‌های کارشناسی و دقیق تعدادی از این آثار برگزیده شدند.

در پایان نخستین جشنواره تبلیغات حفاظتی و دومین جشنواره فیلم‌های حفاظتی، با حضور رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، رییس حفاظت اطلاعات نیروهای انتظامی و جمعی از مسئولان امنیتی، از آثار برگزیده جشنواره تقدیر بعمل ‌آمد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3462

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر