3

پشتیبانی وزارت علوم از راه‌اندازی سینما در ۵۰ دانشگاه کشور

  • کد خبر : 34901
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱

از ابتدای دولت نهم زمزمه‌های ایجاد سینما در دانشگاه‌ها شنیده می‌شد چراکه علاقه زیادی بین دانشگاهیان برای تماشای فیلم وجود دارد.

معاون فرهنگی وزیر علوم معتقد است که ۵۰ دانشگاه بزرگ در کشور امکانات لازم برای راه‌اندازی یک سینما را دارند.

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص راه‌اندازی سینما در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه باید خاطره سینمای سوخته دانشگاه‌ اصفهان در سال ۸۸ گرامی بدارم، گفت: از ابتدای دولت نهم زمزمه‌های ایجاد سینما در دانشگاه‌ها شنیده می‌شد چراکه علاقه زیادی بین دانشگاهیان برای تماشای فیلم وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی که فیلم معقول و منطقی در دسترس نباشد ممکن است افراد به طریق دیگری نیاز خود را برآورده کنند.

به گفته معاون فرهنگی وزیر علوم، پیش از این وزارت علوم با همکاری وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی فیلم در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده است، اظهار داشت: این روش مشکلاتی به همراه داشت.

خواجه‌سروی با بیان اینکه قرار شد در خانه‌های فرهنگ دانشگاه بخشی برای نمایش فیلم تدارک دیده شود، گفت: سال گذشته در معاونت فرهنگی خانه سینمایی دانشگاهی را تشکیل دادیم و به تبع آن امسال که آن پشتوانه را داریم با شعار حداقل هر پردیس دانشگاه یک سینما ادامه دهنده آن راه باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در ادامه به ماجرای دانشگاه اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به جهت اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان دور از شهر است، سال‌ها قبل یک سینما در این دانشگاه ساختند اما متاسفانه در حوادث سال ۸۸ دانشجویان مخالف آن را به آتش کشیدند و خسارت زیادی به دانشگاه‌‌ تحمیل شد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های دریافتی ۵۰ دانشگاه بزرگ در کشور داریم که امکانات یک سینما را دارند، افزود:‌ ما از دانشگاه‌ها پشتیبانی می‌کنیم که این اتفاق هر چه زودتر در دانشگاه‌ها صورت گیرد/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر