9

کنکور سراسری احتمالاً در تاریخ مقرر برگزار می‌شود/تصمیم‌گیری نهایی درباره امتحانات پایه نهم و دوازدهم در روز شنبه

  • کد خبر : 349389
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق تصمیم کمیته تخصصی، امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری و کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار خواهد شد البته ممکن است این تصمیم در جلسه روز شنبه تغییر کند.

کنکور سراسری احتمالاً در تاریخ مقرر برگزار می‌شود/تصمیم‌گیری نهایی درباره امتحانات پایه نهم و دوازدهم در روز شنبه

به گزارش افق آنلاین ، علیرضا رئیسی درباره برگزاری‌ آزمون‌ها اظهار داشت: در ارتباط با امتحانات جلسه‌ای در کمیته تخصصی برگزار و بحث‌های مختلفی مطرح شد؛ نظرات مختلفی وجود داشت که وزارت آموزش و پرورش هم حضور داشتند، اولین نکته که باید روی آن تاکید کنیم و از نظر آموزش و پرورش هم قطعی است و همه هم آن را در کمیته پذیرفتند، بحث حضوری بودن آزمونها است.

وی افزود: در این کمیته تصمیم گرفته شد که امتحان پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز است، صرف نظر اینکه چه زمانی برگزار شود، حتما باید حضوری باشد. امتحانات سایر پایه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

رئیسی ادامه داد: استدلال آموزش و پرورش این بود که آزمون‌های پایه دوازدهم در مدارس نزدیک به محل سکونت دانش‌آموزان برگزار می‌شود و در این صورت نیاز به جابه‌جایی زیاد دانش آموز نیست و هر فرد در منطقه خودش امتحان می‌دهد.

وی گفت: در عین حال به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند که در روزی که در یک مدرسه امتحان برگزار می‌شود، فقط پایه دوازدهم آن مدرسه حضور داشته باشد و همچنین آموزش و پرورش گفته است در هر مدرسه حداقل ۱۰ کلاس داریم و در هر کلاس دو نفر حضور خواهند یافت و پنجره هم باز است. تهویه کلاس‌ها هم مناسب است و دانش‌آموزان با ماسک حضور خواهند یافت و زمان امتحان هم کمتر از دو ساعت است.

تسنیم/رئیسی افزود: تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها باید بسیار کم و تهویه کلاس مناسب باشد و یا در فضای باز برگزار شود، البته نتیجه نهایی این تصمیم در جلسه شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مشخص خواهد شد، در مورد زمان برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم و همچنین کنکور سراسری فعلاً قرار شده در زمان مشخص شده برگزار شوند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا یادآور شد: شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره بحث و نتیجه نهایی اعلام می‌شود، بنابراین ممکن است در روز شنبه و در ستاد تصمیم جدیدی گرفته شود. شیوه‌نامه‌های امتحانات حضوری را از قبل ابلاغ کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=349389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر