2

حمایت از تولیدات داخلی، یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق کالاست

  • کد خبر : 34941
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

مرزها محل مبارزه با قاچاق نیست بلکه جنس قاچاق را باید تا آنجا که در معرض فروش قرار داده می‌شود، دنبال کرد.

وزیر دادگستری، افزایش آلودگی در بدنه نظام را از مهم‌ترین آثار زیان‌بار قاچاق کالا برشمرد.

پایگاه خبری افق: سید مرتضی بختیاری طی سخنانی در همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه که صبح پنج‌شنبه در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد، تصریح کرد: مرزها محل مبارزه با قاچاق نیست بلکه جنس قاچاق را باید تا آنجا که در معرض فروش قرار داده می‌شود، دنبال کرد.

وی ادامه داد: آثار زیان‌بار قاچاق کالا از منظر کارشناسی شامل کاهش میزان اشتغال مولد و تولید داخلی و همچنین از بین رفتن توان رقابت داخلی است. زمانی که جنس مشابه جنس داخلی با یک‌دوم یا یک‌سوم قیمت به بازار عرضه می‌شود، دیگر جایی برای رقابت باقی نمی‌ماند. یکی دیگر از آثار زیان‌بار قاچاق کالا، کاهش درآمد دولت است.

وزیر دادگستری، کاهش انگیزه برای سرمایه‌گذاری را از دیگر مضرات قاچاق کالا دانست و افزود: حمایت از تولیدات داخلی، یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق کالاست و تولید ملی باید با جلوگیری از قاچاق کالا همراه باشد.

بختیاری اظهار کرد: پولشویی و ثروت‌های بادآورده از جمله منابع درآمد‌ی نامشروع است که منشاء آن می‌تواند قاچاق باشد. این امر انگیزه کار را در بین جوانان و تولیدکنندگان کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آثار زیان‌بار اجتماعی و فرهنگی قاچاق کالا، گسترش فرهنگ قانون‌گریزی است. در بحث قاچاق کالا تقویت فرهنگ قانون‌گریزی برای جامعه بسیار خطرناک است. اگر همه‌ ما محور را قانون قرار دهیم، مشکلی نخواهیم داشت؛ بنابراین یکی از زیان‌های فرهنگی و اجتماعی قاچاق کالا، ‌نادیده گرفتن قانون و قانون‌شکنی است.

وزیر دادگستری یادآور شد: آثار سوء بهداشتی که در قاچاق کالا در بحث مواد غذایی وجود دارد، بحث تروریسم زیستی است که مجلس، وزارت اطلاعات را مکلف کرده تا کارگروه‌هایی را تشکیل دهد و با این نوع تروریسم مقابله کند.

بختیاری گفت: تضعیف فرهنگ کار، یکی دیگر از آثار زیان‌بار اجتماعی و فرهنگی قاچاق کالاست. از جمله مهم‌ترین آثار زیان‌بار قاچاق کالا،‌ افزایش آلودگی در بدنه نظام است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34941

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر