4

ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی‌های ایرانی

  • کد خبر : 351988
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۱

مقامات آمریکایی ادعای کرده‌اند کشتی‌های ایرانی که به سمت ونزوئلا در حرکت بودند و آمریکا به کاراکاس و هاوانا فشار آورده بود تا از پهلوگیری آنها جلوگیری کند، تغییر مسیر داده‌اند.

ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی‌های ایرانی

به گزارش افق انلاین ، تارنمای خبری «پولیتیکو» از تغییر مسیر کشتی‌های ایرانی که احتمال می‌رفت به طرف ونزوئلا در حرکت باشند، خبر داد.

در هفته گذشته خبرهایی درباره فشار آمریکا به کشورهای مختلف از جمله کوبا و ونزوئلا مبنی بر خودداری از پذیرفتن این کشتی‌ها منتشر شده بود.

مقامات آمریکایی می‌گویند که کشتی‌های نیروی دریایی ایران مسیر خود را تغییر دادند و اکنون در شمال غرب ساحل آفریقا در حرکت هستند.

به نظر می‌رسد که کشتی‌های ایرانی، در طول سفر خود از ایران چندین بار مسیر خود را تغییر داده‌اند و باز هم ممکن است دوباره این کار را انجام دهند.

به گفته یک مقام نظامی که به دلیل حساسیت موضوع مایل نبود نامش فاش شود، پس از تغییر مسیر این کشتی‌ها در اوایل هفته آنها احتمالاً به سمت مدیترانه و سواحل سوریه و یا به سمت شمال و روسیه خواهند رفت.

به عقیده مقامات آمریکایی، تغییر مسیر کشتی‌ها نشان می‌دهد که کارزار آمریکا برای ترغیب دولت‌های نیمکره غربی جهت بازگرداندن این کشتی‌ها با موفقیت انجام شده است.

به نوشته پولیتیکو، ناو ایرانی «سهند» و ناو «مکران» پس از آنکه مقامات دولت بایدن به طور علنی و خصوصی از دولت‌های ونزوئلا، کوبا و دیگر کشورهای منطقه خواستند که اجازه پهلوگیری به آنها را ندهند، مسیر تازه‌ای را انتخاب کردند.

سخنگویان کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون هنوز اظهارنظری در این زمینه نداشته‌اند.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=351988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر