5

دولت سیزدهم باید برای وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی ۲ وزیر به مجلس معرفی کند

  • کد خبر : 355335
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

عضو کمیسیون عمران گفت در صورتی که طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به قانون تبدیل شود دولت سیزدهم باید برای وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی دو وزیر به مجلس معرفی کند.

معرفی 2 وزیر برای وزارت راه و شهرسازی از سوی دولت سیزدهم

علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به موافقت کمیسیون عمران با تفکیک وزارت راه و شهرسازی به ۲ وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری گفت:طرح مذکور برای رسیدگی به جلسه علنی ارجاع شد که در جلسه اخیر مجلس وکلای ملت با تفکیک وزارت راه و شهرسازی با اکثریت آرا موافقت کردند.

وی افزود: ارزیابی عملکرد حمل و نقل و شهرسازی و مسکن نشان می‌دهد که تجربه ادغام این دو وزارتخانه چندان موفق نبوده چرا که به اهداف خود در حوزه‌های مسکن، شهرسازی و حمل و نقل نرسیدیم؛ و بعضا این ۲ بخش در وزارت راه و شهرسازی به جای اینکه تکمیل کننده یک‌دیگر باشند، مانع یکدیگر بودند.

خانی با بیان اینکه سالانه به تولید یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم، ادامه داد:اما حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ساخته می‌شود لذا برای رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی کشور درحوزه ساخت واحد مسکونی باید ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود و تا زمانی که نتوانیم این کمبودها را جبران کنیم مشکلات حوزه مسکن حل نشده و ادامه دار خواهد بود.

نماینده شاهرود در مجلس با تاکید بر اینکه بازار مسکن و مصالح ساختمانی از کنترل خارج شده است، گفت:برای حل مشکلات حوزه مسکن و کنترل قیمت ها و همچنین جبران عقب ماندگی در تولید مسکن نیاز به وزارتخانه‌ای چابک درحوزه مسکن و شهرسازی هستیم.

خانی با بیان اینکه ساماندهی بازار مسکن و تسریع در توسعه زیرساخت های حمل و نقل از مهمترین اهداف این طرح است، گفت:طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی برای دولت بار مالی نداشته و تمامی زیر ساخت های آن نیز فراهم است.

نماینده شاهرود در مجلس بیان کرد: در صورتی که این طرح به قانون تبدیل شود دولت سیزدهم باید برای وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی ۲ وزیر به مجلس معرفی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر