3

نیروهای ناتو قصد دارند معمر قذافی را به قتل برسانند.

  • کد خبر : 3558
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳

“ناتو به دنبال کشتن قذافی است” ساموئل لاکلیر دریاسلار امریکایی یک فرمانده عالی رتبه امریکایی که در عملیات نظامی لیبی حضور دارد تایید کرد که نیروهای ناتو قصد دارند معمر قذافی را به قتل برسانند. بر اساس این گزارش، دریاسالار ساموئل لاکلیر فرمانده مرکز فرماندهی عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) در ناپل روز […]

“ناتو به دنبال کشتن قذافی است”

ساموئل لاکلیر دریاسلار امریکایی
یک فرمانده عالی رتبه امریکایی که در عملیات نظامی لیبی حضور دارد تایید کرد که نیروهای ناتو قصد دارند معمر قذافی را به قتل برسانند.

بر اساس این گزارش، دریاسالار ساموئل لاکلیر فرمانده مرکز فرماندهی عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) در ناپل روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای ائتلافی اخیرا تلاش خود را برای قتل قذافی افزایش داده‎اند.

مایک ترنر عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا که از ابتدا مخالف دخالت نظامی در کشور لیبی بود، این اظهارات را فاش کرده است.

ترنر درمصاحبه با مجله فارین پالیسی اعلام کرد که وی بعد از گفت‎وگو با دریاسار لاکلیر اکنون اعتقاد دارد که ناتو در حال فراتر رفتن از قطعنامه ۱۹۷۳ سازمان ملل متحد می‎باشد.

عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا در ادامه تصریح کرد: “من اعتقاد دارم که ناتو به دنبال چیزی بیشتر از حمایت از غیرنظامیان در لیبی است و آنان در حال تجاوز به محدودیت‎های ماموریت خود در لیبی هستند.

بر پایه این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۱۷ مارس قطعنامه ۱۹۷۳ را تصویب کرد. این قطعنامه اجازه می‎دهد که هرگونه اقدام ضروری برای حفاظت از جان غیرنظامیان و مناطق مسکونی در لیبی که در معرض خطر حمله قرار دارند، انجام شود.

با وجود این، ناتو با نادیده گرفتن چارچوبی که این قطعنامه برای آن تعیین کرده است، با حمله به مناطق غیرنظامی نشین در لیبی موجب کشته شدن ده‎ها شهروند لیبیایی شده است.

از سوی دیگر، جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی مجددا به ناتو به دلیل نقض قطعنامه سازمان ملل هشدار داد.

وی در سخنرانی خود در نشست چهار ساعته کمیته اتحادیه آفریقا در رابطه با لیبی تصریح کرد، هدف از این قطعنامه اجازه راه اندازی عملیات برای تغییر رژیم یا قتل سیاسی نبوده است.

زوما همچنین از رژیم قذافی و انقلابیون لیبی خواست تا بحران در لیبی را که به زعم وی می‎تواند تمام منطقه را بی‎ثبات کند، به صورت سیاسی حل کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3558

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر