6

سیاست تک نرخی بودن ارز برای جلوگیری از تقاضای سفته‌بازانه باید پیگیری و نهایی شود.

  • کد خبر : 3564
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، آقای محمد نهاوندیان پس از جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: باید التهاب بازار ارز حذف شود و باید همه در این زمینه کمک کنند. سخنگوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: جهت‌گیری بانک مرکزی در اجرای قانون پنجم که نرخ ارز باید با توجه […]

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، آقای محمد نهاوندیان پس از جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: باید التهاب بازار ارز حذف شود و باید همه در این زمینه کمک کنند.

سخنگوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: جهت‌گیری بانک مرکزی در اجرای قانون پنجم که نرخ ارز باید با توجه به تورم داخلی و خارجی تنظیم شود و سیاست ارزی” شناور مدیریت شده” اجرا شود سیاست درستی است.

وی گفت : در باره برق واحدهای تولیدی و قطع آن در تابستان قرار شد کمیته ای از وزیر نیرو و دو نفر از مدیران بخش خصوصی در باره این موضوع تصمیم‌گیری کند.

نهاوندیان با اشاره به سیاست‌های تشویق اشتغال در بخش خصوصی اظهار داشت: در باره حمایت از استخدام‌های جدید و سهم کارفرما در تأمین اجتماعی هم قرار شد آیین‌نامه اجرایی این موضوع در چارچوب برنامه پنجم تهیه و مشوق‌های لازم برای استخدام‌های جدید پیش بینی شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت : قانون بودجه امسال به بنگاه‌های خصوصی امکان می‌دهد دارایی‌های خود را بر اساس معافیت از مالیات ، تجدید ارزش کنند .

وی تصریح کرد : در برخی مواقع ارزش دفتری با ارزش واقعی بنگاه‌ها تفاوت یک به ۱۰۰ دارد و باعث می‌شود بنگاه‌ها از لحاظ تأمین نقدینگی دچار مشکل شوند.

نهاوندیان گفت: با امکانی که قانون بودجه ۹۰ و معافیت مالیاتی فراهم کرده است این مشکل هم برطرف می شود و قرار شد در تیر ماه آیین‌نامه ان نیز به تصویب برسد.

نهاوندیان گفت : در قانون بودجه سال ۹۰ آمده است که بنگاه‌هایی که در اقساط خود معوقه دارند می‌توانند با بانک‌های عامل مذاکره کنند و این اقساط را تا ۵ سال تقسیط مجدد کنند و با توجه به اینکه آقای بهمنی رییس کل بانک مرکزی در جلسه امروز حضور داشت ، قرار شد دستور لازم به بانک‌ها برای اجرای این موضوع داده شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر