13

پنج نکته محیطی که هنگام خرید آپارتمان باید در نظر بگیرید

  • کد خبر : 356581
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

خرید خانه در شهرهای پرجمعیتی مثل تهران، یکی از کارهای چالش‌‏برانگیز و مهمی است که اکثر افراد به نوعی با آن سروکار پیدا می‏‌کنند.

در فصل تابستان بازار خرید فروش مسکن رونق می‌گیرد. به همین دلیل افراد سعی دارند اطلاعاتی را در زمینه خرید خانه خوب به دست بیاورند. اطلاعاتی در مورد؛”دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، دسترسی به مراکز خرید، محدودهٔ طرح ترافیک منطقه و میزان شلوغی محل ارزیابی محله و …” با آگاهی از این مسائل، می‌‏توان خرید بهتری انجام داد و با خیال راحت از انتخاب خود رضایت داشت. در این مطلب درباره برخی از نکات و اطلاعاتی که باید در زمینه خرید خانه به آن توجه داشت، توضیح خواهیم داد. برای خرید آپارتمان در تهران  می‌‏توان به سایت‌‏هایی چون کیلید، دیوار، شابش، مراجعه کرد.

دسترسی به حمل‌ونقل عمومی: برای اشخاصی که خودروی شخصی ندارند یا به هر دلیل از از خودروی شخصی استفاده نمی‌کنند، دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون؛ ایستگاه‌‏های تاکسی، بی‌ار‌تی، مترو، اتوبوس‌‏های شهری، اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات ممکن است برخی افراد با وجود داشتن خودروی شخصی به هر دلیلی مثلاً ترافیک یا هزینه بالای بنزین و … بهتر بدانند که با وسایل حمل‌ونقل عمومی رفت‌‏وآمد کنند. بنابراین باید برای خرید آپارتمان در تهران به وضعیت حمل‌ونقل منطقه نیز توجه داشت. در این صورت مجاورت با ایستگاه‏‌های حمل‌ونقل عمومی یکی از معیارهای مهمی است که هنگام بازدید از خانه باید مد نظر قرار ‏گیرد.

محدوده طرح ترافیک و میزان شلوغی محل برای پیدا کردن جای پارک: اگر قصد خرید آپارتمان در تهران را دارید، هنگام بازدید خانه مورد نظر، حتما به کوچه‌ای که آپارتمان مورد نظرتان در آنجا واقع است، دقت داشته‏ باشید. برخی کوچه‏‌ها بسیار باریک و کم عرض بوده و تردد در آن‏‌ها سخت و دشوار می‏‌شود. این موضوع به‌خصوص هنگام اسباب‌کشی اهمیت پیدا می‌‏کند و موجب می‌‏شود وسایل‏تان را به سختی جابه‌جا کنید. علاوه بر این موضوع، ممکن است در برخی کوچه‏‌ها وجود امکاناتی چون؛ مدرسه، مراکز درمانی و رستوران علاوه بر مزایایی که دارد، شلوغی و سر و صدای زیادی در آن محله ایجاد کند. به صورتی که جای پارک مناسبی برای خودرویتان نیز پیدا ن‏شود. در کنار کوچه‌‏های باریک، کوچه‌‏های عریض هم وجود دارند که جای پارک فراوانی دارند. اگر حتی در ساختمان، پارکینگ نداشته باشید، به راحتی می‌‏توانید خودروتان را در کوچه، پارک کنید. این ویژگی یکی از امکاناتی است که محله‏‌های خلوت و بدون طرح ترافیک دارا هستند. هنگام بازدید از خانه بهتر است به طرح ترافیک بودن محدوده هم توجه شود. زیرا در محدوده‏‌های طرح ترافیک قانون ساعات منع تردد و طرح زوج و فرد هم رعایت می‏‌شود.

توجه به فشار آب منطقه: مشکل کمبود فشار آب همواره در مجتمع‏‌ها و آپارتمان‏‌های پرجمعیت وجود داشته و به‌‏خصوص اگر در طبقات بالای ساختمان باشید، این مشکل دوچندان می‌‏شود. در واقع این مسأله مانند مسائل دیگر به منطقه و محدودهٔ محله سکونت مربوط می‌‏شود. بنابراین بهتر است در بازدید از ملک، فشار آب ساختمان را چک کنید و سپس دست به انتخاب بزنید. حل این معضل در طبقات بالای آپارتمان به دلیل افزایش مصرف و کاهش منابع آب به یک چالش جدی مخصوصاً برای طبقات بالای ساختمان‏‌ها تبدیل شده است. برای رهایی از افت فشار آب در طبقات بالا می‏‌توان مخزن ذخیرهٔ آبی را تهیه کرد که حتی در مواقعی که آب قطع می‌‏شود، ساکنان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند. همچنین برای طبقات بالا بهتر است پمپی تهیه کرد که که آب را به بلند‏ترین نقطه برای شیر آب ساختمان، برساند.

دسترسی به مراکز خرید: برای خرید خانه، دسترسی به امکانات رفاهی یک ضرورت مهم تلقی می‌‏شود. با دسترسی به امکانات رفاهی، ساکنان محله در آسایش بوده و دیگر مجبور نمی‌‏شوند برای هر خرید ساده‌‏ای سوار ماشین شده و از محله خارج شوند. دسترسی به امکانات رفاهی چون؛ مال‌‏ها، تره‏‌بارها، میادین محلی و سوپرمارکت‌‏ها، بسیار ضروری بوده و تاثیر مثبت آن‌ها در بلند مدت احساس می‌‏شود. بنابراین هنگام بازدید از خانه، خالی از لطف نیست که بدانید چند نانوایی، سوپرمارکت، درمانگاه، مرکز خرید، میوه‌‏فروشی و امکانات تفریحی مثل پارک‏‌ها و بوستان‌‏ها در محله وجود دارند.

ارزیابی محله: اگر با محله ناآشنا هستید، در ساعات مختلف و روزهای هفته، محله را ارزیابی کنید تا ببینید با بافت محله می‌‏توانید ارتباط بگیرید یا نه. یکی از نکاتی که افراد در زمان خرید خانه به آن توجه می‌کنند، آرامش و آسایش محله و ساختمان است. اگر فرد آرامی هستید و به دنبال خانه‌‏ای در محله‌ای خلوت می‌گردید، محله‌‏ای که پس از یک روز کاری شلوغ بتوانید با آرامش در آن استراحت کنید، بهتر است بدانید خیابان‏‌های مرکز شهر معمولا مناطق شلوغی هستند. همچنین مجاورت با مدارس و بیمارستان‏‌ها و فروشگاه‏‌های زنجیره‏‌ای با وجود مزایایی که دارند، باعث شلوغی محله می‏‌شوند. بافت کوچه و محله نیز یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. زیرا در برخی مناطق ساختمان‏‌های قدیمی با بافتی فرسوده به چشم می‌خورند و در بعضی مناطق هم ساختمان‏‏‌های لوکس و معماری‌های مدرن در حال گسترش هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر