1

ژاپن چه پیشنهادی درحوزه مسکن به ایران داد؟

  • کد خبر : 383330
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۴۶

دبیر اول سفارت ژاپن در دیدار با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اعلام آمادگی ژاپن برای برنامه‌ریزی و تامین منابع مالی نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد. مدیرعامل شرکت بازآفرینی هم گفت: به دلیل این‌که ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی از اقشار کم‌درآمد هستند می‌توان در جابه‌جایی محل زندگی آنها از حمایت‌های بین‌المللی بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری افق ، هیروکی نیشی ـ دبیر اول و رئیس بخش همکاری‌های اقتصادی سفارت ژاپن در ایران با محمد آئینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران – دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار همکاری سه جانبه ژاپن با شرکت بازآفرینی شهری ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد در زمینه‌های مختلف از جمله نوسازی بافت‌های فرسوده و توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آئینی در این دیدار توضیحاتی در خصوص وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری ارایه کرد و گفت: برای توسعه شهری در مناطقی که دارای بافت‌های ناکارآمد هستند سه گونه راهبرد در نظر گرفته شده است. در بافت فرسوده میانی سیاست شرکت، نوسازی مساکن فرسوده، در بافت‌های تاریخی بهسازی و مرمت ابنیه و در سکونتگاه‌های غیررسمی ساماندهی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر