6
دکتر حسن کربلایی

محاکمه روحانی ضرورتی انکارناپذیر!

  • کد خبر : 360273
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

دین مبین اسلام هر فرد را در برابر عمل خود مسئول می‌داند. این یعنی؛ چه من به عنوان فردی عادی و چه یک مسئول، باید در پیشگاه عدل الهی و ایضا در مقابل مردم پاسخگوی رفتار خود باشم.

 

حسن روحانی (فریدون) – برادر حسین فریدون که به علت مفسده‌هایی که از او سرزده به ۵ سال زندان و … محکوم شده است – هشت سال رئیس جمهور کشورمان بود. طی این مدت به‌دلایلی چون؛
۱- بی‌تفاوتی رئیس جمهور و دولتیان به وضعیت معیشتی مردم؛
۲- زندگانی اشرافی رئیس جمهور و عمده مسئولان دولتی؛
۳- استقبال و بال و پر دادن به نیروهای غیرمتعهد و بعضا نفوذی توسط شخص رئیس جمهور و متولیان امور؛
۴- چشم امید داشتن به التفات و الطاف (!) دشمن، توسط برخی از دست‌اندرکاران دولتی به ویژه شخص رئیس جمهور با کدخدا دانستن دولت ستمگر و استکباری آمریکا؛
و … .
موجب شد که تورمی کمرشکن به مردم نجیب و مظلوم ایران تحمیل شود.
خرید خانه برای مردم عادی به‌ویژه در تهران، تبدیل به رویایی دست‌نیافتنی شود.
دشمن به حدی گستاخ شود که از یک سو معاهده‌ای بین‌المللی با نام برجام را پاره کند و از آن خارج شود و از دیگر سو ایران را مجبور به اجرای یک طرفه همان معاهده‌ای بداند که پاره کرده و خود را از بار مسئولیت آن رها معرفی نموده است.
لاقیدی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم روحانی تا جایی است که از دل تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جاسوسانی دستگیر می‌شوند و در همان حال، دولت به حمایت تمام‌قد از همان جاسوسان می‌پردازد. در نهایت هم وزیر خارجه روحانی در اوج گستاخی از نخواندن متن برجام سخن می‌گوید و پرده از کلاه گشادی برمی‌دارد که بر سر مسئولان دولت روحانی رفته است.
اگر بخواهیم به شکل روشن‌تری به فجایع تحمیلی روحانی و همکارانش اشاره کنیم، این یک نمونه برای اثبات همه ادعای ما مبنی بر مسئولیت‌گریزی و بی‌لیاقتی رئیس جمهور سابق و گروه همراهش کافی است. دولت روحانی در چهار ماه اول سال جاری، بیش از ۵۸ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرد تا با این روش غیرعلمی، کسری بودجه را برطرف کند و این گونه؛ تبعات وحشتناک تورمی را به دولت حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی تحمیل سازد!
خب، با چنین وضعیتی، در حالی که کشور از قِبَلِ عمل و بی‌عملی غیرمسئولانه روحانی و همکارانش دچار خسران سنگین شده است، آیا نباید او در دادگاهی به جرم فرصت‌سوزی و تحمیل هزینه‌های سنگین به کشور و عقب نگه داشتن قطار پیشرفت‌های ایران در ساحت‌های فضایی و هسته‌ای و … محاکمه شود؟
آیا نباید رئیس جمهور نالایقی چون او در دادگاهی پاسخگوی رنج‌ها و محنت‌های مردمی باشد که بسیاری‌شان اینک توان خرید فارغ‌البال قوت غالب خود را ندارند؟
عقلا و شرعا چنین فردی باید در دادگاه علنی حاضر شود تا محاکمه وی درس عبرتی برای همگان و خاصه مسئولان ناکارآمد شود. این خواستی عمومی است. اما در برابر این خواست طبیعی و شرعی و عمومی، عده‌ای موضع‌گیری کرده و می‌گویند: “نباید یک مسئول محاکمه شود تا ترس از ریسک و مسئولیت‌پذیری به جان مسئولان و مدیران فعلی و آتی انداخته شود”! این واکنش اگر برخاسته از ذهن نفوذی که ناکارآمدی نظام مدیریتی کشور را دنبال می‌کند نباشد؛ برآیند نگاهی کژسلیقه است.
در پاسخ این عده باید گفت، تا هنگامی که فردی یا مدیری پاسخگوی عمل خود نباشد نوعی لاقیدی بر فضای عمومی مدیریتی حاکم می‌شود چنان که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم چنین بود.
خوب است بدانید؛ همین چند روز پیش بود که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به دلیل اهمال در مبارزه با آلودگی هوا جریمه نقدی شد. شهروندی هم اعتراض نکرد بلکه این اتفاقی عادی تلقی شد.
همچنین در خبرها آمده بود که، سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه به دلیل هزینه‌کرد تقریباً دو برابر محدودیت قانونی در مبارزات انتخاباتی ناموفق خود در سال ۲۰۱۲ به حبس محکوم شده است.
و اما … مدتی است کمپین شکایت از حسن روحانی – ( http://Asle90.24on.ir ) به‌راه افتاده است و تاکنون بیش از ۵۲۳ هزار نفر متن شکایت‌نامه او را امضا کرده‌اند. امید است با افزایش امضاها و انجام محاکمه فوری حسن روحانی، پاسخگویی و بستن راه لاقیدی و … در عرصه مدیریتی کشور محقق شود.
این اتفاق نیازمند حضور گسترده‌تر مردم است. از این روست که پیوستن به کمپین یاد شده، ضرورتی روشن است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر