7

تنها تیمی که «توتی» بخاطرش تا مرز خیانت به آ. اس رم رفت

  • کد خبر : 360514
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

مرد ایتالیایی تمام دوران فوتبالی خود را در باشگاه دوران کودکی‌اش گذراند و فرصت کسب هرآنچه در فوتبال وجود دارد را قربانی وفادار ماندن به باشگاهی کرد که عاشقانه دوستش داشت.

تنها تیمی که «توتی» بخاطرش تا مرز خیانت به آ.اس رم رفت

به گزارش افق نیوز ، شماره ۱۰ دوست‌داشتنی رم بی‌شک یکی از مستعدترین بازیکنان نسل خود محسوب می‌شود؛ کسی که به همراه رم سری‌آ ایتالیا و به همراه تیم ملی ایتالیا، جام جهانی را فتح کرد اما در صورتی که تصمیم به ترک شهر جاودان می‌گرفت، می‌توانست در عرصه باشگاهی یک‌دوجین افتخار دیگر را به گنجه افتخارات خود اضافه کند.

باوجود شمار زیاد باشگاه‌هایی که برای جذب توتی ابراز علاقه کرده بودند، تنها زمانی که وی به طور جدی گزینه کوچ از رم را مورد بررسی قرار داد، به سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد؛ زمانی که او ۲۹ سال داشت و پیشنهادی از رئال مادرید به دست وی رسید.

توتی در گفت‌وگو با نشریه گاردین با یادآوری آن روزها، گفت: البته که به این پیشنهاد فکر کردم. بگذارید اینطور بگویم؛  چندین روز در دوراهی رفتن و ماندن بودم. سپس همانطور که بارها صادقانه گفته‌ام، انتخابم از صمیم قلب ماندن در کنار رم بود. در آن لحظات وقتی چنین حسی دارید، نمی‌توانید قدم از قدم بردارید.

وی ادامه داد: اما وقتی به گذشته نگاه و به جواب منفی دادن به رئال مادرید فکر می‌کنم،  قطعا اندکی شک و تردید همچنان به قوت خود باقی است. رئال مادرید تنها تیمی بود که می توانستم رم را به‌خاطرش ترک کنم. تجربه بودن در کشوری متفاوت نه تنها برای من و خانواده‌ام، بلکه برای هر کسی زیبا است.

کاپیتان گلادیاتورها در ادامه افزود: وقتی تصمیمی را با دل خودتان می‌گیرید، آن تصمیم هرگز نمی‌تواند اشتباه باشد؛ اینطور فکر نمی‌کنید؟

آخرین بازمانده از نسلی در حال انقراض

حضور ۲۵ ساله توتی در باشگاه رم، برای وی جایگاهی جاودان در قلب هواداران جالورسی به ارمغان آورد اما مرد ایتالیایی حالا می‌پذیرد که چنین وفاداری دیگر در فوتبال امروز مرسوم نیست.

وی در این باره نیز گفت: من کارم را در دورانی متفاوت شروع کردم. فوتبالی متفاوت. فوتبالی ساخته شده از جنس عشق، اشتیاق و تعصب به هواداران. بازی کردن برای تیمی که همواره حامی آن بودم به مراتب آسان‌تر از گرفتن چنین تصمیم‌هایی بود. ۲۵ سال بودن در یک تیم، کاپیتانی و بودن در جمع مهم‌ترین بازیکنان به هیچ‌عنوان کار کوچکی نیست.

اسطوره آتزوری در پایان تاکید کرد: با این حال، مقایسه کردن آن دوران با امروز، دشوار است. فوتبال امروز بیشتر تجارت است. بازیکنان به تیمی می‌روند که پول بیشتری برای آنان به همراه داشته باشد. به نظر هم معقول می‌رسد، اینطور نیست؟

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر