دو تیم فوتبال فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران از ساعت ۱۸ امروز و در هفته نخست لیگ برتر در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که تیم پرسپولیس توانست حریف خود را با حساب ۳ بر یک شکست بدهد و ۳ امتیاز دلچسب را به دست آورد. آخرین باخت خانگی فولاد در تاریخ ۱۳ آبان سال ۱۳۹۸ بود که این رکورد هم توسط شاگردان یحیی گل محمدی از بین رفت.

فولاد در شروع این بازی توپ و میدان را در اختیار داشت تا مدافع عنوان قهرمانی چاره‌ای جز دفاع نداشته باشد. شاگردان عبدالله ویسی با استفاده از قدرت حمل توپ بازیکنانی نظیر محمد آبشک و آیاندا پاتوسی توپ را به لوسیانو پریرا برسانند. نفوذ از عمق دفاع پرسپولیس اصلی ترین هدف فولاد بود تا بتوانند دروازه حامد لک را با خطر جدی مواجه کنند اما تلاش میزبان در نیمه اول راه به جایی نبرد. پرسپولیس هم هرچه از زمان بازی گذشت فرصت بیشتری برای حمله کردن پیدا کرد. بیشتر حملات پرسپولیس در نیمه اول با استفاده از سانتر از جناحین طراحی شده بود اما این تیم هم نتوانست دروازه احسان مرادیان را باز کند تا بازی دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

444

اولین موقعیت جدی در نیمه دوم نیز از سوی فولادی‌ها ایجاد شد که ضربه بیرون پا و زیبای وحید حیدریه با اختلاف اندک از کنار دروازه حامد لک به بیرون رفت. در دقیقه ۶۰ پرسپولیسی‌ها روی اشتباه موسی کولیبالی صاحب موقعیت شد اما سانتر آنها از میانه راه تبدیل به کرنر شد. در ادامه رضا اسدی با پرواز بلند روی ارسال امید عالیشاه از روی نقطه کرنر گل اول پرسپولیس را وارد دروازه فولاد کرد. در دقیقه ۶۳ مهدی عبدی روی پاس زیبای مهدی ترابی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان فولاد قرار گرفت که به راحتی این موقعیت را از دست داد. در دقیقه ۶۵ شوت زیبای مهدی ترابی را دروازه بان فولاد مهار کرد. در دقیقه ۶۷ پاس اسدی، حامد پاکدل را در موقعیت تک به تک قرار دادکه او نیز این موقعیت را هدر داد. صالح حردانی اولین کارت زرد بازی را از داور دریافت کرد.

در دقیقه ۷۰ مهدی ترابی روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به سمت دروازه فولاد فرستاد که حامد پاکدل با ضربه‌ای با پشت سر گل دوم پرسپولیس و بازی را به ثمر رساند. در دقیقه ۷۶ پاتوسی پاس زیبایی برای لوسیانو ارسال کرد که فرجی این بازیکن را داخل محوطه جریمه متوقف کرد و داور خطای پنالتی اعلام کرد که خود پریرا این توپ را تبدیل به گل کرد تا اختلاف به حداقل برسد. در دقیقه ۸۵ پاس زیبای وحید امیری، آل‌کثیر را در موقعیت تک به تک قرار داد که این بازیکن نیز توانست برای بار سوم دروازه فولاد را باز کند. در ادامه شوت پریرا راهی به دروازه حامد لک نداشت. داور برای نیمه دوم چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و اعتراض مربیان فولاد به داوری برای دقایقی باعث شد تا بازی متوقف شود و در نهایت داور مسابقه سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا تیم پرسپولیس فاتح این دیدار مهم شود.

داور: محمدحسین ترابیان

ترکیب فولاد خوزستان: احسان مرادیان، صالح حردانی (۸۷- مجتبی نجاریان)، مهران موسوی، موسی کولیبالی، وحید حیدریه، محمد آبشک (۸۶- محمد میری)، میلاد بدرقه،‌ محمد قاسمی‌نژاد (۴۶- صابر حردانی)، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی و لوسیانو پریرا

سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب پرسپولیس تهران: حامد لک، سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، مهدی شیری، وحید امیری، میلاد سرلک، رضا اسدی، احسان پهلوان (۶۵- حامد پاکدل)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (۸۸- سعید آقایی) و مهدی عبدی (۶۵- عیسی‌آل‌کثیر)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی