3

پوتین: نورد استریم ۲ می‌تواند بحران انرژی اروپا را حل کند

  • کد خبر : 363385
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که شروع تأمین گاز از طریق خط لوله جدید نورد استریم ۲ می‌تواند به کاهش قیمت این محصول برای مصرف‌کنندگان اروپایی کمک کند.

  • پوتین: نورد استریم 2 می‌تواند بحران انرژی اروپا را حل کند

به گزارش افق نیوز به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه طی اظهاراتی تأکید کرد که شروع تأمین گاز از طریق خط لوله جدید نورد استریم ۲ می‌تواند به کاهش قیمت این محصول برای مصرف‌کنندگان اروپایی کمک کند.

ریانوستی به نقل از پوتین گفت: افزایش صادرات گاز به بازار اروپا مطمئناً قیمت نقدی (این محصول) را کاهش خواهد داد.

اطلاعات اپراتور شبکه آلمانی گسکید Gascade نشان داد که خط لوله یامال-اروپا که گاز روسیه را به اروپای غربی هدایت می‌کند در روز جمعه برای چهارمین روز در حالت معکوس کار کرد.

پوتین تأکید کرد که لهستان روسیه را از مدیریت خط لوله گاز یامال-اروپا کنار گذاشته است که منجر به افزایش قیمت گاز شده است.

بر اساس این گزارش، اروپا ماه هاست که با کمبود گاز و افزایش سرسام آور قیمت ها دست و پنجه نرم می کند. این وضعیت باعث شد که قیمت ها در بازار نقدی در هفته جاری به ۲۱۵۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ متر مکعب گاز برسد.

ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ که برای انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان از اعماق دریای بالتیک طراحی شده بود، در ماه سپتامبر به پایان رسید.

با این حال، این خط لوله هنوز در انتظار تایید نظارتی از سوی برلین و اتحادیه اروپا است. اکنون صدور مجوز متوقف شده است چرا که اپراتور این خط لوله یعنی شرکت Nord Stream 2 AG، که دفتر مرکزی آن در سوئیس است، نیاز به ثبت شرکت تابعه خود در آلمان دارد.

طی هفته جاری میلادی، آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد که در مورد صدور مجوز اپراتور نورد استریم ۲ تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۲ تصمیمی اتخاذ نخواهد شد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر