7

مسکو بزرگترین شهر در قاره اروپا+ تصاویر

  • کد خبر : 366251
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

شهر مسکو  پایتخت روسیه بزرگ ترین شهر در قاره اروپا نقش مهم و اساسی در توسعه این کشور و جهان داشته است. بناها و معماری های زمان امپراتوری روسیه هنوز در شهر باقی مانده اند که بازسازی های بسیاری روی آن ها صورت گرفته است و به شهر مدرن اروپایی به سبک روسی تبدیل شده […]

شهر مسکو  پایتخت روسیه بزرگ ترین شهر در قاره اروپا نقش مهم و اساسی در توسعه این کشور و جهان داشته است. بناها و معماری های زمان امپراتوری روسیه هنوز در شهر باقی مانده اند که بازسازی های بسیاری روی آن ها صورت گرفته است و به شهر مدرن اروپایی به سبک روسی تبدیل شده است. اگر سن پترزبورگ “پنجره اروپا” است ، مسکو قلب روسیه است. این شهر خوش آب و هوا، پر جنب و جوش، و گاهی اوقات پوشیده از برف است.

امروز مسکو نه تنها مرکز سیاسی روسیه بلکه پرجمعیت ترین شهر کشور و پایتخت صنعتی، فرهنگی، علمی و آموزشی آن است. بیش از ۶۰۰ سال مسکو همچنین مرکز معنوی کلیسای ارتدکس روسیه بوده است.

اسم مسکو از رودی به نام موسکوا گرفته شده است. در ابتدا قبل از زمانی که مسکو به این نام مشهور شود آن را با نام “گراد ماسکوف” می شناختند. گراد ماسکوف به معنای شهری در جوار رود است.

در تاریخ در ابتدا در سال ۱۱۴۷ نام این شهر دیده شده است. در سال ۱۱۴۷ شاهزاده روسی ناوگورود سورسکی به وسیله یوری دولگوروکی با جمله ی ” ای برادر، نزد من آی، به مسکو” فراخوانده شد. پس از آن زمان در سال ۱۱۵۶ یعنی ۹ سال بعد دستور ساخت یک دیوار چوبی یعنی کرملین به وسیله یوری دولگوروکی صادر شد. دیوار چوبی کرملین باعث شد مسکو شهر منحصر به فرد و تازه بنیادی شود اما در سال ۱۲۳۷ تا ۱۲۳۸ این دیوار به وسیله مغولان سوزانده شد و از بین رفت و تمامی مردم شهر مسکو کشته شدند.

پس از ویرانی شهر مسکو، در سال ۱۳۲۷ مجدد بازسازی شد و به پایتخت امیر نشین مستقل ولادیمیر سوزدال تبدیل شد. این شهر به علت موقعیت جغرافیایی خوبی که دارا بود (موقعیت مناسبی بر سرچشمه رودخانه ولگا) با گذر زمان توسعه پیدا کرد و به یک شهر امیرنشین باثبات و مرفه ، به نام دوک‌ نشین بزرگ مسکو تبدیل شد. این شهر در طی سال ها توانست تعداد زیادی از پناهندگان را از سراسر روسیه به خود جذب کند.

این شهر به دلیل معماری، به ویژه ساختمان‌های تاریخی آن مانند کلیسای جامع سنت باسیل به سبک معماری روسی با نمای بسیار تزئین شده و رنگارنگ بسیار مشهور است. در مرکز شهر مسکو، کاخ کرملین به عنوان بنایی از نمادگرایی و تاریخ این شهر قرار گرفته است. علاوه بر این کاخ، با سفر به شهر رنگارنگ و شاد مسکو می توانید از آثاری همچون کلیسای جامع مسیح منجی، بنای یادبود فتح فضا و آرامگاه لنین بازدید کنید.

با داشتن بیش از ۴۰ درصد از قلمرو خود با فضای سبز، یکی از سبزترین پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ اروپا و جهان است که دارای بزرگترین جنگل در یک منطقه شهری در مرزهای خود – بیش از هر شهر بزرگ دیگر است.

ظاهر این شهر تا قرن ۱۸ تغییر زیادی نکرد. خانه ها از چوب کاج و صنوبر ساخته شده بودند ، سقف‌های پوشیده شده با چمن و یا پوشیده از درخت توس. بازسازی مسکو در نیمه دوم قرن هجدهم نه تنها به علت آتش سوزی مداوم بلکه به درخواست طبقه اشراف نیاز به تغییر داشت. بخش اعظم شهر چوبی توسط ساختمان هایی به سبک کلاسیک جایگزین شد.

عکاس: مهسا سربازی

خبرنگار: وصی اله محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر