2

هشدار قاطع روسیه به اسرائیل درباره تصرف سرزمین‌های فلسطین

  • کد خبر : 383152
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در هشداری خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی، گفت: از تصرف سرزمین‌های فلسطین دست بردارید.

هشدار قاطع روسیه به اسرائیل درباره تصرف سرزمین‌های فلسطین

بوگدانوف در نشست صلح قاهره، گفت: روسیه معتقد است که باید فوراً مذاکره درباره راهبرد گام‌های جمعی برای حل مناقشه (رژیم) اسرائیل و فلسطین آغاز شود.

وی گفت: همزمان با اتخاذ اقدامات اضطراری برای توقف خشونت‌های روز افزون کنونی، لازم است در اسرع وقت مذاکره درباره راهبرد اقدامات جمعی برای حل و فصل سیاسی مناقشه میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل آغاز شود، زیرا راهکار انجام این امر پیش از این توسط یک گروه چهارجانبه بین‌المللی متشکل از روسیه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد انجام شده بود.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: ایجاد یک مکانیسم میانجیگری بین‌المللی با حضور و نقش فعال کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.

بوگدانوف در ادامه با اشاره به عادی‌سازی روابط میان عربستان و ایران، پیوستن مجدد سوریه به اتحادیه عرب و بهبود تدریجی روابط میان سوریه و ترکیه، اظهار کرد: روند مثبت کاهش تنش‌ها و استقرار ثبات در منطقه خاورمیانه به حل مناقشه فلسطین و اسرائیل هم کمک کرده و از آن پشتیبانی می‌کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه خاطرنشان کرد: همه اینها ثابت می‌کند که وقتی کشورهای منطقه شرایط را به دست خود گرفته و تحت فشار خارجی قرار نمی‌گیرند، در مسیر ثبات خاورمیانه به دستاوردهای زیادی دست می‌یابند.

بوگدانوف همچنین با تاکید بر اینکه مسکو تلاش‌های دیپلماتیک فشرده‌ای برای کاهش تنش در منطقه خاورمیانه انجام می‌دهد، افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رهبران کشورهای عرب و ایران و نیز بنیامین نتانیاهو در راستای کاهش تنش‌ها گفت وگوی تلفنی داشت و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در همین رابطه پیام‌های فوری برای همتایان منطقه‌ای خود ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه حل مشکل فلسطین با اقدامات تسکینی، مشوق‌های مادی و ایده‌های صلح اقتصادی مقدور نیست بلکه باید به مسائل اساسی و با اهمیت توجه کرد، خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی، گفت: از اقدامات یکجانبه از جمله تصرف سرزمین‌های فلسطینی برای شهرک‌سازی و همچنین ادامه حفاری‌ها در زیر زیارتگاه‌های بیت‌المقدس دست بردارید.

بوگدانوف با تاکید بر اینکه موضع روسیه در قبال مساله فلسطین همیشه اصولی و ثابت بوده و است، افزود: باید یک روند مذاکره با ثبات بر بستری با میانجیگری سازمان ملل ایجاد شود که منجر به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر