3

بلینکن:عضویت فنلاند و سوئد در ناتو به نفع آنها تمام خواهد شد

  • کد خبر : 367576
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن در جلسه استماع کنگره آمریکا برای تصویب بودجه سال ۲۰۲۳ این کشور ادعا کرد: با توجه به تغییرات در سطح جهانی، عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به نفع آنها تمام خواهد شد.

بلینکن:عضویت فنلاند و سوئد در ناتو به نفع آنها تمام خواهد شد

به گزارش افق نیوز ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن منتظر تصمیم فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو است و از چنین تصمیمی حمایت می‌کند، ادعا کرد: عضویت این دو کشور در ناتو به نفع آنهاست.

وزیر خارجه دولت بایدن در جلسه استماع کنگره آمریکا برای تصویب بودجه سال ۲۰۲۳ این کشور ادعا کرد: با توجه به تغییرات در سطح جهانی، عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به نفع آنها تمام خواهد شد.

بلینکن تصریح کرد: ما البته منتظر تصمیم‌گیری آنها هستیم. اگر تصمیم آنها همین باشد، قویا حمایت می‌کنیم.

این اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که روسیه درباره عواقب پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داده است که پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو خطر بی ثباتی در شمال اروپا را همراه خواهد داشت.

بلینکن که به تازگی از سفر با لوید آستین وزیر دفاع به کی‌یف بازگشته‌ است، ادعا کرد بی رحمی جنگ اوکراین، قدرت و هدف دیپلماسی آمریکایی را برجسته کرده و متحدان و شرکای ما را به سمت ملحق شدن به حمایت از اوکراین سوق داده است.

وی بدون اشاره به نقش آمریکا در شکل گیری این جنگ و ادعاها درباره چین و روسیه مدعی شد: ما به پیشبرد دیپلماسی ادامه می‌دهیم و از فرصت‌های راهبردی استفاده می‌کنیم تا همزمان با تلاش کشورها در تنظیم سیاست‌ها و اولویت‌ها و روابط خود، به خطرات ناشی از روسیه اشاره کنیم.

وی با اشاره به کمک های کنگره آمریکا به اوکراین اظهار داشت، انتظار دارد بودجه جدیدی که روز پنجشنبه تحویل شده است، تصویب شود که  ۲۰.۵ میلیارد دلار کمک نظامی، ۸.۵ میلیارد دلار کمک اقتصادی و ۳ میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه از جمله مقابله با کاهش امنیت غذایی در جهان را شامل می‌شود و در مجموع ۱۴ میلیارد دلار به وزارت امور خارجه آمریکا خواهد رسید.

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاها ادامه داد: مدیریت مسئولانه رقابت با چین، تسهیل توقف درگیری‌ها در یمن و اتیوپی، مقابله با اقتدارگرایی و تهدیدات آن برای دموکراسی و حقوق بشر در مرکزیت دیپلماسی آمریکا قرار دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر